اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

حکم طبری اعلام شد| ۵۸ سال حبس/ بازپس‌گیری ۴ آپارتمان مجلل و ۲ باغ ویلای بزرگ در لواسان و شمال / بازپرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان

به گفته سخنگوی قوه قضاییه اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه مجموعا به واسطه هشت عنوان اتهامی به 58 سال و 9 ماه و 20 روز حبس محکوم شده است که مجازات اشد (31 سال حبس) پس از قطعیت حکم اجرا خواهد شد.

حکم طبری اعلام شد| ۵۸ سال حبس/ بازپس‌گیری ۴ آپارتمان مجلل و ۲ باغ ویلای بزرگ در لواسان و شمال / بازپرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.

وی با اشاره به این مطلب که رأی صادر شده بدوی بوده و غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است گفت: اکبر طبری در پرونده اتهامی خود و بنا به کیفرخواست صادره 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این در حالی است که این متهم در دو مورد اتهامی از سوی دادگاه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد:  اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبری در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی هم به 12.5 سال حبس تعزیری و قریب به 600 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

وی با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده، گفت: سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت 633 متر و واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر که حکم ضبط آنها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت 633 متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجلل در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است.

وی بیان داشت: یک قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک واحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا ء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن  این فرد به حدود 179 میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی بیان داشت: در هشت عنوان اتهامی دیگر، متهم در دو مورد از سوی دادگاه تبرئه شده و در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی افزود: بر اساس حکم صادره از ناحیه دادگاه کیفری یک استان تهران، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در این پرونده مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی یادآور شد: در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اسلامی مجازات اشد که سی و یک سال حبس، ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا است.

اسماعیلی درخصوص سایر متهمان و محکومیت در نظر گرفته شده از سوی دادگاه نیز گفت: براساس رأی دادگاه فرهاد مشایخ به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: این در حالی است که رسول دانیال زاده یکی دیگر از متهمان این پرونده به 15 سال حبس تعزیری و حمیدرضا علیزاده به 10 سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیژن قاسم زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای تهران هم براساس رأی دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت هایی در نظر گرفته است.

به گفته وی بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رأیی در این خصوص صادر نکرده است.

 سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول