اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی و همچنین ۱۵۷ برابری ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار خبر داد.

رشد ۳۳۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار کرد: با توجه به مجهز بودن بندر بزرگ اقیانوسی چابهار به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه های وارده بر کالا و کشتی، از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این بندر استراتژیک بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که واردات کالاهای اساسی نیز از طریق بندر چابهار ۳۳۰ رشد داشته است، افزود: بیشترین آمار واردات این نوع کالاها با ۴۷۹ هزار تن به گندم اختصاص دارد، همچنین امسال جو و شکر به عنوان دیگر کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد و به مقاصد مختلف در کشور منتقل شده است.

آقایی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات کالا از بندر چابهار نیز گفت: از ابتدای امسال تا ۲۱ شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات کالا از این بندر مهم اقیانوسی ۳۷ برابر شده است.

وی تصریح کرد: کالای ساختمانی، محصولات کشاورزی، دامی و کالاهای فاسد شدنی که با استفاده از کانتینر یخچالی انتقال می یابد بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق دروازه ملل را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ترانزیت کالا از بندر چابهار نیز ۱۵۷ برابر رشد کرده و محصولات کشاورزی، دامی، گندم، شکر، مواد غذایی از این طریق جابه جا شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول