اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توقف پروازهای غیرنظامی در فرودگاه کنارک/ سازمان هواپیمایی برای بازگشایی فرودگاه تلاش می‌کند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری جهت رفع مشکلات و بازگشایی مجدد فرودگاه کنارک است.

توقف پروازهای غیرنظامی در فرودگاه کنارک/ سازمان هواپیمایی برای بازگشایی فرودگاه تلاش می‌کند

مرتضی دهقان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تعطیلی فرودگاه کنارک، اظهار داشت: ‌ فرودگاه کنارک (چابهار) براساس توافقات انجام یافته بین بخش نظامی و سازمان هواپیمایی کشوری در جهت استفاده هرچه بیشتر از منابع و زیرساخت های هوانوردی برای ارائه خدمت حمل ونقل هوایی به هموطنان  و براساس دستورالعمل های مربوطه، مطابق با استانداردهای کشوری به پروازهای تجاری سرویس ارائه می دهد.

وی ادامه داد: اخیرا شرکت فرودگاهی عقاب عسلویه که از طرف مالک به عنوان بهره بردار این فرودگاه معرفی شده است، طی نامه ای به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد به دلیل «اشکالات موجود در سطوح پروازی»،  «سوخت‌گیری» و «نیاز به تعمیرات سیستم های ناوبری»، انجام پروازهای غیرنظامی در باند این فرودگاه از تاریخ ۲۰ شهریور‌ماه تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه مکران از لحاظ سیاسی و اقتصادی و همچنین تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه همه جانبه این منطقه، سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی بخش های ذیربط در حال پیگیری جهت رفع مشکلات و بازگشایی مجدد فرودگاه جهت ارائه خدمت به پروازهای مسافری است.

به گزارش فارس، روز گذشته، سعید چلندری، معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار، با اشاره به تعطیل شدن فرودگاه کنارک با تصمیم نیروی هوایی ارتش گفته بود: با رایزنی انجام شده با یکی از شرکت‌های هواپیمایی روزانه دو پرواز به فرودگاه ایرانشهر انجام می‌شود تا خدمت رسانی به مردم دچار وقفه نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول