اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حسین مرعشی: عارف و جهانگیری فعالیت انتخاباتی را شروع کرده‌اند/ اصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند

حسین مرعشی گفت: در میان اصلاح طلبان هم عارف و جهانگیری فعالیتشان را شروع کردند.کسی کاندیدای پوششی نیست اینها کاندیداهایی بودند که از قبل هم، مطرح بودند. اصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند.

حسین مرعشی: عارف و جهانگیری فعالیت انتخاباتی را شروع کرده‌اند/ اصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفتگویی با خبرگزاری برنا داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

برنامه کارگزاران تا 4 هفته آینده اعلام می‌شود

- اصلاح‌طلبان باید انتخابات ریاست جمهوری آینده را جدی بگیرند.

- شانس بُرد اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرایان، 60 به 40 به نفع اصلاح‌طلبان است؛ به عبارت دیگر اگر براساس تعداد پیروزی‌ها در نظر بگیریم چهار پیروزی از شش انتخابات ریاست جمهوری به نفع اصلاح‌طلبان، بدین معناست که به احتمال 66 درصد اصلاح‌طلبان، پیروز و در مقابل به احتمال 34 درصد اصولگرایان، پیروز خواهند شد.

- نمی‌توانیم با حذف تجربه‌های مدیریتی از چرخه تصمیم‌گیری‌های کشور، مسائل کشور را حل و فصل کنیم.

- ما در حزب کارگزاران، برنامه‌های جامعی را آماده کرده‌ایم که فکر می‌کنم تا چهار هفته آینده، آن را اعلام می‌کنیم.

آماده ریاست بر شعسا نیستم

- بحث ریاست من بر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مطرح نیست و من هم چنین آمادگی ندارم.

- در ترکیبات قبلی شورای عالی، یکی از مشکلات، کثرت جمعیت بود. به عنوان مثال یک شورای 50 نفره، نمی‌تواند شورایی باشد که در آن بحث‌های جدی همراه با اقناع صورت گیرد آنقدر بحث ها طول می‌کشید که مجبور بودیم، همیشه بحث‌ها اقلیت و اکثریت شود. در جبهه اصلاح‌طلبی این نهاد هماهنگ کننده نباید از نظر ما بیشتر از 15 نفر باشد که امکان بحث و اقناع فراهم شود تا اجماع، شکل بگیرد.

- اینکه هر کسی که از حزبش قهر می‌کند فوری می‌رود یک حزب جدید درست می‌کند این اشتباه است این مسخره کردن، تحزب است. حزب بر مبنای فکر، اندیشه و راهکار برای ایران شکل می‌گیرد صاحبان اندیشه جمع می شوند آن را بررسی می‌کنند. در ایران سیاست عمیق نیست سیاست در ایران، عمقش یک میلیمتر است.

برای انتخابات وارد مصادیق نشده‌ایم

- ما اصلا هنوز وارد هیچ موردی از مصادیق نشدیم وقتی وارد شدیم مطرح خواهیم کرد. هنوز در سطح کارگزاران و شورای اصلاحات راجع به هیچ فردی بحث نشده است. وقتی که اصلا وارد اشخاص نشدیم راجع به ائتلاف هم بحث نمی‌کنیم.

- در میان اصلاح طلبان هم عارف و جهانگیری فعالیتشان را شروع کردند.کسی کاندیدای پوششی نیست اینها کاندیداهایی بودند که از قبل هم، مطرح بودند اکنون هم مطرح هستند تا ببینیم جبهه اصلاحات به چه جمع بندی می‌رسد.

- اصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند.

نتیجه انتخابات آمریکا اثر مستقیمی بر انتخابات ایران ندارد

- دولت آینده باید در واقع از شرایط جدیدی که بعد از انتخابات آمریکا به وجود می‌آید استفاده کند در واقع با توجه به اینکه یک دولت تازه نفس هم در ایران شکل می‌گیرد، ما باید تلاش کنیم بستر روابط عادی را با دنیا برقرار کنیم و با تکیه بر قدرت ملی از تحریم‌ها، عبور کنیم.

 اگر بایدن برنده شود ما باید در بهمن ماه در دولت جدیدی که مستقر می‌شود، منتظر بازگشت آمریکایی‌ها به برجام باشیم. اگر هم ترامپ برنده شود برداشت من این است که او متوجه اشتباهش در مورد ایران شده یعنی کسانی که به او مشورت داده بودند، مشورت هایشان این بود که ایران با اعمال تحریم‌ها نظام دچار فروپاشی می‌شود.

- اینکه نتیجه انتخابات آمریکا اثر مستقیمی بر انتخابات ایران داشته باشد، تحلیل درستی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول