اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از نامزدهای انتخابات غرب گلستان/ فوت 3 گلستانی دیگر بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نامزدهای دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب گلستان و هواداران آنها به‌خاطر برگزاری مراسم‌های تبلیغاتی تجمعی و کارناوال‌های شادی پس از اعلام نتایج به‌خصوص در بندرترکمن و گمیشان گلایه کرد.

گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از نامزدهای انتخابات غرب گلستان/ فوت 3 گلستانی دیگر بر اثر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل، بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به ایام محرم و شروع فصل مدارس پیش‌بینی ما این بود شاهد افزایش بیمار در استان گلستان باشیم اما خوشبختانه این پیش‌بینی به وقوع نپیوست و وضعیت  استان در شرایط با ثباتی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان گلستان ۲۶۹ بیمار بستری هستند که از این تعداد بیمار متاسفانه ۶۹ بیمار در «آی‌سی‌یو» بستری هستند که ۳۱ بیمار از این تعداد به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در استان گلستان به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست دادند اما در حال حاضر شرایط شیوع ویروس در استان به صورتی است که در وضعیت زرد قرار داریم.

فاضل گفت: شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و مینودشت در شرایط نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های رامیان و بندرگز در شرایط قرمز هستند و پروتکل‌های شرایط قرمز و نارنجی یکسان است و همه موظف به رعایت آن هستند.

* 9 شهرستان به‌خصوص گرگان و گنبدکاووس در شرایط زرد هستند/ در 24 ساعت گذشته 32 بیمار بستری و 36 بیمار مرخص شدند

وی اضافه کرد: 9 شهرستان به‌خصوص گرگان و گنبدکاووس در شرایط زرد هستند و در 24 ساعت گذشته 32 بیمار بستری و 36 بیمار مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دو نامزد دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در غرب گلستان در زمان تبلیغات و پس از اعلام نتایج، تصریح کرد: در روز انتخابات ۹۷ درصد پروتکل‌های به خوبی رعایت شد اما متاسفانه در روزهای تبلیغات در دو شهر گمیشان و بندرترکمن پروتکل‌ها کمتر رعایت شد و ما نیز تذکرات و هشدارهای لازم را دادیم.

فاضل اضافه کرد: امیدوارم در آینده شاهد مشکلاتی برای مردم این دو شهرستان نباشیم چون برگزاری مراسمات  تجمعی آن هم بدون ماسک بسیار خطرناک است  و درصد ابتلا به ویروس را افزایش می‌دهد.

وی گفت: این اتفاقات در شرایطی رخ داد که عدم برگزاری مراسم‌های تبلیغاتی تجمعی و عدم راه‌اندازی ستاد تبلیغاتی جزء دستورالعمل‌ها و قوانین انتخابات این دوره بوده که متاسفانه به خصوص در دو شهر بندرترکمن و گمیشان رعایت نشد.

گفتنی است، استاندار گلستان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان با اشاره به شرایط حاکم بر استان تاکید کرد: به‌جز مراکز بهداشت و درمان و آموزش و پرورش، کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در وضعیت نارنجی و قرمز می‌توانند با اولویت استفاده بانوان و بانوان دارای فرزندان شیرخواره و نوزاد از شرایط دورکاری استفاده کنند.

هادی حق‌شناس تاکید کرد: دورکاری برای مدیران نیست و رئیس اداره‌ای در هر شهرستان که دورکاری می‌رود باید عزل شود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول