اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

علیرغم تعیین جایزه خریداری برای مواد اولیه کیف و چمدان وجود ندارد

رئیس اتحادیه سراجان تهران با اشاره به اینکه فروشندگان برای ترغیب خریداران به خرید مواد اولیه تولید کوله پشتی، کیف و چمدان جایزه تعیین می کنند، گفت: علیرغم این موضوع خریداری برای خرید مواد اولیه وجود ندارد.

علیرغم تعیین جایزه خریداری برای مواد اولیه کیف و چمدان وجود ندارد

محسن خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اعلام دیرهنگام بازگشایی مدارس امسال مردم برای خرید کیف و کوله پشتی مدارس خرید چندانی انجام ندادند و بازار سراجان در فصل بازگشایی مدارس از رونق خوبی برخوردار نبود.

رئیس اتحادیه سراجان تهران در مورد وضعیت تولید در این بخش اظهار داشت: از آنجا که تقاضا وجود ندارد بنابراین تولید در این بخش بسیار اندک است و تولیدکنندگان برای جذب مشتری بیشتر، تولیدات قبلی خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند اما با این وجود بازهم تقاضا بسیار کم است. 

وی با اشاره به رکود بازار بیان داشت: بخش قابل توجهی از کیف و کوله مدارس که در حال حاضر در بازار عرضه می شود از تولیدات قبلی است و در نتیجه با قیمت مناسب عرضه می شود در حالی که اگر قرار باشد تولید با مواد اولیه که با نرخ دلار 25 هزار تومانی خریداری شده قیمت تمام شده کالا بسیار بالاتر از قیمت های فعلی خواهد بود. 

خردمند در مورد وضعیت تولید و عرضه چمدان  و کیف های مسافرتی گفت: با توجه به کاهش شدید مسافرت‌ها، نرفتن حجاج ایرانی به حجم به علت شیوع ویروس کرونا تقاضای چمدان و کیف مسافرتی نیز به مانند سایر تولیدات بسیار کاهش یافته و چمدان هایی که به منظور فروش به مسافران و حجاج تهیه شده بود اکنون در انبارهای تولید کنندگان مانده است و تولید کنندگان با مشکل نگهداری آن مواجهند. 

وی با بیان این که واردات قاچاق نیز در بخش کوله پشتی و چمدان تقریبا متوقف شده است، اضافه کرد: قیمت تمام شده کالاهای قاچاق در این بخش بسیار بالا است، بنابراین نبود تقاضا واردات قاچاق را متوقف کرده است.

خردمند با بیان این که به علت کاهش تقاضا مواد اولیه وارداتی  نیز خریدار ندارد، گفت:  فروشندگان مواد اولیه برای ترغیب مشتریان با قرعه کشی و اختصاص جایزه تلاش می کنند تا اجناس خود را بفروش برسانند در حالی که با وجود کسادی و رکود حاکم به بازار تولید کنندگان حاضر به تولید نیستند و در نتیجه مواد اولیه ای نیز خریداری نمی کنند. 

رئیس اتحادیه سراجان تهران با بیان این که هنوز هم مواد اولیه تولید با نرخ ارز پایین‌تر از 25 هزار تومان به مشتریان  عرضه می‌شود گفت: هیچ تولیدکننده‌ای حاضر به تولید با ارز 25 هزار تومانی نیست زیرا قیمت تمام شده کالا بسیار گران می‌شود. 

وی با انتقاد از عدم اجرای تحقق قول‌های دولت در پرداخت وام به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: صنف سراجان بعد از تالارداران و قهوه‌خانه‌ها سومین صنف آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود زیرا همان طور که اشاره شد به علت وضعیت  مدارس و غیر حضوری برگزار شدن اغلب کلاس های درس و کاهش شدید مسافرت‌ها و نرفتن حجاج ایرانی به حج در سال جاری تقاضایی برای خرید چمدان، کیف و کوله وجود نداشت و بازار این بخش در رکود به سر می‌برد.

خردمند اظهار داشت: در حال حاضر عرضه‌کنندگان با قیمت بسیار پایین موجودی خود را عرضه می‌کنند اما باز هم  تقاضایی برای خرید وجود ندارد زیرا تولید کنندگان در شرایط فعلی حاضر به تولید نیستند. 

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول