اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ستاره‌ای از آسمان استان مرکزی/ فرمانده شهیدی که بی ‌سر و دست به دیدار معبود شتافت

فرمانده محور عملیاتی لشکر 17 علی ابن ابیطالب تنها 25 سال از بهار عمرش را سپری کرده بود که با اقتدا به مولایش امام حسین (ع) بدون سر و مثل قمر بنی هاشم (ع) بدون دست به لقاءالله پیوست.

ستاره‌ای از آسمان استان مرکزی/ فرمانده شهیدی که بی ‌سر و دست به دیدار معبود شتافت

خبرگزاری فارس، اراک - فرمانده محور عملیاتی لشکر 17 علی ابن ابیطالب تنها 25 سال از بهار عمرش را سپری کرده بود که بدنش در مقابل گلوله‌های تانک تکه‌تکه شد و به آرزویش رسید.

کمتر کسی در استان مرکزی هست که با نام سردار شهید «ناصر بختیاری» ناآشنا باشد، فرمانده جوانی که آرزو داشت در راه اسلام و حفظ خاک وطن، بدنش سپر گلوله‌های تانک دشمن شود و چه زیبا جان شیرین را فدا کرد تا ایران، همچنان در سایه اسلام و قرآن، «ایران» بماند.

23 رمضان سال 1361 بود که سردار شهید ناصر بختیاری فرزند رمضان در عملیات رمضان سال 61 در  پاسگاه زید عراق، بر اثر اصابت گلوله تانک شهد شیرین شهادت را چشید.

وی در دوران جوانی و قبل از انقلاب به واسطه رنجی که از فعالیت‌های مراکز فروش مشروبات الکی و مراکز فحشاء در شهرهای اراک و شازند می‌برد، تصمیم گرفت این مراکز را با همراهی تعدادی از دوستانش از جمله شهید رحیم آنجفی به آتش بکشد و از بین ببرد که در نهایت اقدام به این کار کرد، وی در دوران انقلاب نیز رابط موثق مبارزین قم و اراک برای هماهنگی اقدامات انقلابی بود.

وی پس از پیروزی انقلاب در لبیک به ندای امام خمینی (ره) و دفاع از اسلام وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در عملیات‌های متفاوت از جمله پاکسازی محور بانه سردشت از وجود اشرار و ضدانقلاب و منافقان و گروه‌های ملحد به همراه سردار رحیم صفوی در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی و تنی چند از شهدا به مبارزه پرداخت.

فرمانده لایق و توانمند و شجاع صحنه‌های مختلف جبهه‌های غرب و جنوب آرزو داشت با یک گلوله تی 72  به شهادت برسد و در نهایت با اقتدا به مولایش امام حسین(ع) بدون سر و مثل قمر بنی هاشم(ع) بدون دست به لقاءالله پیوست.

تیرماه سالگرد شهادت این فرمانده رشید اسلام بود، اما به دلیل شیوع کرونا مراسمی برگزار نشد و امروز به همین بهانه سردار داود غیاثی‌راد نماینده ستاد کل نیروهای مسلح و تنی چند از مسوولان با حضور در منزل شهید یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.

در این دیدار نماینده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرلشکر شهید ناصر بختیاری از فرماندهان لشکر علی ابن ابیطالب (ع) و در عملیات رمضان و زمان ابتدایی فرماندهی سرلشکر شهید مهدی زین‌الدین فرمانده محور لشکر بود.

سردار داوود غیاثی‌راد افزود: پس از شهادت ناصر، گردان استان مرکزی به نام ناصر بختیاری نامگذاری شد که فرمانده گردان شهید رحیم آنجفی و جانشین گردان شهید اصغر فتاحی بود.

وی تصریح کرد:‌ شهید بختیاری در کردستان، مریوان و کامیاران و در بانه و سردشت قبل از درگیری‌‌های جنوب حضور فعال داشت و شخصیت‌هایی شهیدی چون محمد بروجردی و سپهبد صیاد شیرازی از نزدیک درک و با آنها همکاری کرده بود.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های شهید بختیاری در خصوص فتح شیاکوه و نا امنی‌های کردستان توسط خواهرش جمع‌آوری و قرار است در کتابی با عنوان«دستی که جا ماند» منتشر شود.

غیاثی‌راد در مورد علل نامگذاری این کتاب اظهار کرد: عنوان این کتاب ماجرای شهادت شهید ناصر بختیاری است که بعد از گذشت 15 روز از شهادتش همرزمانش یک دستش را که در اثر انفجار توپ تانک بیش از 100 متر  دورتر از تن پاکش در سرزمین فکه و پاسگاه زید عراق افتاده بوده را پیدا کردند و آن را با تشریفات کامل اسلامی در همان محلی که پیدا شده بود به خاک سپرده شد.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های ناصر بختیاری شخصیت انقلابی این شهید در دوران انقلاب بود شهید روزها در کارخانه کار می‌کرد و شب‌ها درس می‌خواند، در برنامه‌های انقلابی مساجد شرکت می‌کرد، و چون اراکی نبود ساواک کمتر وی را شناسایی می‌کرد به همین دلیل اعلامیه‌های امام را تکثیر و توزیع می‌کرد.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: در شرایط فعلی که کشور درگیر کرونا و کمک‌های مومنانه است، می‌توان گفت الگوی خدمت مومنانه بعد از انقلاب  در استان مرکزی شهید ناصر بختیاری بود، چرا که شبانه‌روز کمک‌های مردمی را به دست افراد نیازمند می‌رساند و در توزیع نفت و کوپن فعال بود و قبل از انقلاب نفت را به در خانه‌های مردم می‌رساند.

 انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول