اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ارائه خدمات به همه اقوام و مذاهب دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذشته است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: ارائه خدمات نظام به همه اقوام و مذاهب، عملی به تبلیغات دشمنان و بدخواهانی که علت محرومیت استان را جنبه‌های قومی و مذهبی می‌دانند، است.

ارائه خدمات به همه اقوام و مذاهب دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی ظهر امروز در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر و همراهان با اشاره به گستردگی سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: مسافت‌های طولانی و پراکندگی زیاد جمعیت در این استان، کار را برای جمعیت هلال احمر دشوارتر خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به استعدادهای فراوان و ظرفیت‌های بی نظیر سیستان‌وبلوچستان برای رشد اقتصادی و عمرانی، افزود: متاسفانه در استان از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و مدیریت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها کافی نیست.

آیت‌الله محامی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون خدمات بی‌شماری به استان ارائه شده که با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست اما محرومیت تاریخی استان باعث شده تا با وجود خدمات بی‌شمار ارائه شده هنوز این استان از لحاظ شاخص‌های توسعه در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در انتهای جدول قرار داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان موقعیت جغرافیایی و هم‌مرزی با دو کشور همسایه، دسترسی به دریا، معادن، مسیر ترانزیتی و... را از جمله ظرفیت‌های استان دانست و عنوان کرد: آن چه که در رأس همه ظرفیت‌ها و سرمایه‌های استان قرار دارد مردم خوب، مومن و همیشه همراه است و تنوع قومی و قبیله‌ای استان از جمله  مواردی است که همواره مورد توجه و اهتمام ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد.

 وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره بر ارائه خدمات نظام به همه مردم فارغ از نگاه قومی و قبیله‌ای تاکید داشته‌اند، عنوان داشت: ارائه خدمات نظام به همه اقوام و مذاهب می‌تواند پاسخ عملی به تبلیغات دشمنان و بدخواهانی که علت محرومیت استان را جنبه‌های قومی و مذهبی می‌دانند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت و حساسیت سیستان‌وبلوچستان خواستار حضور دستگاه‌های مختلف و خیران برای سرمایه‌گذاری  در استان شد و خاطرنشان کرد:  دستگاه‌های مختلف هر چه قدر بتوانند در استان حضور و خدمات‌رسانی کنند ارزش دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به سیل اخیر در بلوچستان، خاطرنشان کرد: بعد از پیام مقام معظم رهبری در جریان سیل بلوچستان، سیل کمک‌های مردمی به استان روانه و مایه تسکین و آرامش مردم استان شد که امیدواریم این همدلی و همیاری‌ها در سایر زمینه‌ها همچنان ادامه‌دار باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های زیربنایی و عمرانی در سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با اهتمام و توجه ویژه دولتمردان و با تصویب بودجه‌های بیشتر، زمینه‌ای برای رشد و شکوفایی در استان فراهم شود هر چند که مجموعه‌هایی از جمله بخش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و قرارگاه قدس بخشی از کار را بر عهده گرفتند اما متاسفانه نیازها در سیستان و بلوچستان فراوان است و بسیاری ازخدمات محسوس نیستند.

آیت‌الله مصطفی محامی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی استان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌مردمی که قادر به ارائه خدمت هستند بهره‌گیری و سرمایه‌گذاران سیستان‌وبلوچستان به سرمایه گذاری در استان خود ترغیب شوند.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی جمعیت هلال احمر در استان گفت: طرح‌هایی مثل آبرسانی به صورت سیار وکمک‌های معیشتی  کاری درست و شایسته است اما ضرورت دارد انجام امور به گونه‌ای باشد تا مردم تغییر را احساس کنند و خدمات قابل ارائه به سمت و سوی مسائل زیربنایی و اشتغال‌زایی پیش برود تا مردم از دسترنج خود استفاده و نیازی به مساعده‌گیری نداشته باشند.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار کریم همتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور به گزارشی از اهم فعالیت‌های این مجموعه از جمله طرح نذر آب، توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات تخصصی پزشکی در 6 نقطه از استان پرداخت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول