اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تمام سربازان مهارت فنی و حرفه ای فرا می گیرند

‌رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به سربازان گفت: ۴٠ مرکز آموزشی کار پذیرش سربازان را انجام می‌دهند و در نظر داریم تا سه سال آینده، ٣٧۵ هزار نفر را در این حوزه آموزش دهیم و سرباز بدون مهارت نداشته باشیم.

تمام سربازان مهارت فنی و حرفه ای فرا می گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی اوسط هاشمی در جلسه شورای مهارتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید تلاش کنیم که با توسعه آموزش‌ها، تغییر را در جامعه رواج دهیم که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های شناسایی دپارتمان نرم‌افزاری و اطلاعاتی بهره‌مند شد. 

وی با اشاره به راه‌اندازی دپارتمان ملی مهارتی زنان به عنوان پایلوت در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این مساله مورد پیگیری ماست که باید مورد توجه مسوولان استانی هم قرار گیرد. 
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: مشخص کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت‌های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف راه‌اندازی این دپارتمان است. 

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همسایگی با چندین کشور خارجی می‌تواند پایلوت مسابقات بین‌المللی مهارت در منطقه باشد و نقش ملی را ایفا کند. 

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه سند راهبری مهارت لازمه توسعه استان است، گفت: باید مسوولان و مهارت آموزان استانی، عملکرد استان را برآورد و بر این اساس اقدام به برنامه‌ریزی برای آموزش کنند. 

وی بیان کرد: باید در مسیر توانمندسازی جامعه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان در این راستا همکاری لازم را داشته باشند. 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ایجاد شهرک مهارت در آذربایجان‌غربی از دیگر موارد مورد نیاز این استان است تا فعالیت مراکز مهارت آموزی با برنامه انجام گیرد. 

اوسط هاشمی ادامه داد: این امر می‌تواند مردم را جذب مهارت آموزی کند و همچنین فرصت‌های مناسبی را برای منطقه فراهم می آورد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بحث راه‌اندازی شهرک مهارت در استان مورد توجه است و پس از تامین زمین مورد نیاز با همکاری دستگاه‌های اجرایی، تامین اعتبار آن نیز انجام خواهد شد. 

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: وضعیت آموزش در جامعه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این استان که ٣۵ درصد اشتغال آن در بخش کشاورزی است، باید مورد توجه باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول