اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

شورای آتلانتیک: ایران توانایی های خود در ساخت و توسعه تسلیحات را نشان داده است

یک اندیشکده آمریکایی با تاکید بر توانایی ایران در ساخت و توسعه تسلیحات نوشت که خریدهای نظامی ایران احتمالا محدود خواهد بود.

شورای آتلانتیک: ایران توانایی های خود در ساخت و توسعه تسلیحات را نشان داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز شنبه در تحلیلی به قلم «باربارا اسلیوین» به گمانه زنی درباره خریدهای نظامی ایران با توجه به خاتمه تحریمهای تسلیحاتی  پرداخت.

نویسنده این تحلیل در ابتدا به این مهم اشاره میکند که ایران تواناییهای خود برای توسعه سامانه های نظامی و  در نتیجه کاستن از خریدهای تجهیزاتی را نشان داده و به همین دلیل خریدهای  احتمالا محدودی خواهد داشت.

به نوشته این اندیشکده، ایران به دنبال تغییر کامل ساختار تسلیحاتی نیروهای مسلح خود نیست بلکه در پی خرید فناوری هدایت شونده و پیشرانه برای بهبود پهپادهای بومی و برنامه های موشکی بالستیک و کروز است.

در زمینه خرید جنگنده نیز در این تحلیل آمده است، با توجه به ارزانتر بودن جنگنده «جی-17» ساخت چین تا «سوخو-30 اس ام» ساخت روسیه احتمالا گزینه ایران این جنگنده چینی خواهد بود. از سویی نگهداری آن نیز برای ایران راحت تر است. این هواپیما مجهز به موتور «Klimov RD-33» توربوفن است که این کشور تجربه کار بر آنها را به دلیل نصب بر جنگنده های «میگ-29» دارد.

اندیشکده شورای آتلانتیک همچنین پیش بینی کرد که ایران احتمالا موشکهای هدایت شونده هوا به هوا همچون «R-77-1 » ساخت روسیه و «PL-15» ساخت چین را خریداری کند. این اندیشکده در خاتمه به توانمندی نیروهای مسلح ایران در ارتقاء جنگنده های «سوخو-22» و تجهیز آنها به موشکهایی با برد 1500 کیلومتر اشاره کرد.

چندی قبل اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» با اشاره به موفقیت‌های ایران در باز آماد جنگنده سوخو-22 و ساخت موشک‌های «فاتح مبین» نوشت، بازآماد «سوخو-22 فیتر» موهبتی برای ایران است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول