اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معضل اصلی کشور چالش مدیریتی است/ باید اثبات کنیم که حکمرانی دینی به ثمر می‌رسد

دبیر جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان گفت: دبیر جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان گفت: مدیریت، بحران اصلی بوده و چالش اصلی کشور، چالش مدیریتی است که نظام را باچالش کار آمدی مواجه کرده است.

معضل اصلی کشور چالش مدیریتی است/ باید اثبات کنیم که حکمرانی دینی به ثمر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  روابط عمومی جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان، تورج حاج‌رحیمیان در جلسه تخصصی تحول بنیادین آموزش با اشاره به اینکه انقلاب  در دهه پنجم، به بلوغ خود رسیده است و به نوعی فرصت آزمون و خطا از ما گرفته شده است، اظهار کرد: نظام باید در این برهه جدید از حیات خود، اثبات کند که می‌تواند یک مجموعه حکمرانی دینی را به ثمر رساند.

دبیر جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان ادامه داد: علیرغم اینکه در حال حاضر معیشت به عنوان بحران اصلی مردم مطرح است، اما مدیریت، بحران اصلی بوده و چالش اصلی کشور، چالش مدیریتی است و به فرموده مقام معظم رهبری مجلس یازدهم، مجلس انقلابی و مایه امید است، وظیفه همه ما حمایت از این مجلس است تا قوی به جلو حرکت کند تا مثل برخی دولت‌ها به سمت چالش نرود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد جایگاه مجلس یازدهم بسیار حساس است و باید مدیران قوی و انقلابی را برای دولت جوان حزب‌الهی آماده کنیم و به سمت مدیریت انقلابی که به تعبیر مرحوم استاد پرورش، بیشترین بازدهی و کمترین برداشت را داشته باشد حرکت کنیم. که متاسفانه در حال حاضر مدیریت در کشور ما اینگونه نیست و تعریف بالعکسی دارد.

حاج‌رحیمیان اضافه کرد: هر اندازه که مجلس یا قوه قضائیه تلاش کند اما باز هم مدیران اجرایی کشور قوی نباشند، کاری پیش نخواهد رفت.

دبیر جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان گفت: در حال حضار که مجلس یازدهم تشکیل شده و نیروهای خوب و توانمندی هم از استان اصفهان در این مجلس حضور دارند پاشنه آشیلی ممکن است داشته باشد و آن این است که به هر حال بعد از مدت‌ها  و برای نخستین بار یک مرتبه نسل سوم انقلاب و نیروهای جوانی که درآستانه میانسالی قرار دارند  پا به عرصه مدیریت کشور در مجلس یازدهم گذاشته اند و یکسری نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر این جوانگرایی خوب عمل نکند و نتواند بازخورد خوبی از عملکرد خود داشته باشد ، این ریشه خشکیده ‌شود و مشخص نیست چه زمانی دوباره  اعتماد به حوزه جوانان به دست آید.

وی خاطرنشان کرد: بی‌انگیزگی افراد متدین و کارآمد در قبول مسؤولیت یکی از چالش‌های سال آینده است که باید برای حل آن فکری شود.

حاج‌رحیمیان اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش و هم در دانشگاه‌ها با چالش جدی روبه‌رو هستیم که استراتژی قوی وجود نداشته است چراکه سال‌ها رشته‌های فنی- مهندسی را در کشور پررنگ کرده‌ایم و رشته‌های علوم انسانی مثل جامعه شناسی، مردم شناسی،حقوق و ... پاشنه آشیل نظام شده است و با سوق دادن جوانان به سمت رشته‌های فنی- مهندسی یک تجمع زیادی  از متخصصین ایجاد شده است و اندک افرادی حاضر شده‌اند به سمت رشته‌های علوم انسانی رفته و طلبه شوند یا در رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و حقوق تحصیل کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول