اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شناسایی خطر افسردگی با بررسی تغییرات ضربان قلب

محققان برای اولین بار با بررسی تغییرات ضربان قلب در عرض 24 ساعت موفق پیش بینی افسردگی یا عدم افسردگی افراد شدند.

شناسایی خطر افسردگی با بررسی تغییرات ضربان قلب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، پژوهشگران می گویند با بررسی تغییرات و نوسانات ضربان قلب می توان نشانه ها و هشدارهای اولیه ابتلای افراد به افسردگی را دریافت و برای حل این مشکل اقدام کرد.

همچنین از این طریق می توان دریافت آیا روش های درمانی مورد استفاده برای درمان افسردگی موثر بوده یا خیر و در صورت عدم تاثیرگذاری برای استفاده از روش های درمانی جدید اقدام کرد.

محققان آلمانی که برای یافتن این روش درمانی اقدام کرده اند می گویند دقت روش مذکور ۹۰ درصد است و لذا روشی نوین و قابل اتکا برای درمان افسردگی محسوب می شود. آزمایشی که در این زمینه بر روی ۱۶ بیمار صورت گرفته نشان می دهد که ۴ روز و ۳ شب مطالعه بر روی تغییر ضربان قلب داوطلبان برای تکمیل اطلاعات در این زمینه کافی است.

معمولا تعداد ضربان های قلب افراد افسرده ۱۰ تا ۱۵ بار در دقیقه بیش از افراد سالم و عادی است و داده های به دست آمده بدین شیوه می تواند مبنایی برای طراحی یک الگوریتم هوش مصنوعی برای طبقه بندی افراد مبتلا به افسردگی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول