اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی/ دانشگاه برای بقای خود نیازی به ساختمان‌سازی ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای بقای خود نیازی به ساختمان‌سازی ندارد بلکه باید نسبت به تغییر نگاه و رویکرد خود اقدام کند.

کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی/  دانشگاه برای بقای خود نیازی به ساختمان‌سازی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، عزیز جوانپور امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد شهرستان بناب،  اظهار داشت: شهرستان بناب در حوزه صنعت، کشاورزی و فرهنگ سرآمد است و وجود حوزه علمیه قدرتمند، ظرفیت بالایی برای شهرستان بناب است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در حال گذار است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب باوجود داشتن ظرفیت‌های بالا در پرداخت حق و حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی خود مانده است، از این‌رو هیأت علمی و مسوولان دانشگاه آزاد واحد بناب باید به فکر درآمدزایی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی سپس از کاهش 130 هزار نفری دانشجو در دانشگاه آزاد استان به 48 هزار دانشجو خبر داد و گفت: قابل قبول نیست که مسوولان و اساتید واحدهای دانشگاهی همان سیاست‌های قبلی را ادامه بدهند و تا زمانی که این تفکر از واحدهای ما جمع نشود همچنان در پرداخت مطالبات همکاران مشکل جدی خواهیم داشت.

جوانپور اذعان کرد: دانشگاه آزاد باید فارغ‌التحصیلانی را تربیت کند که کارآفرین و دارای مهارت‌های لازم باشند و برای تحقق آن تمام سلایق حاضر در دانشگاه باید پای کار بیایند.

وی یادآور شد: باید خط و خطوط را کنار گذاشت و مسوولان شهرستان نیز به کمک دانشگاه بیایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب طرح‌هایی آماده کرده‌ایم که اگر اجرایی شوند ظرف یک‌سال آینده شاهد به بار نشستن ثمرات آنها خواهیم بود.

جوانپور متذکر شد: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی، کارکنان و اساتید باید شب و روز به‌صورت جهادی کار کنند و در این شرایط و موقعیت نیز مسوولی که رأس کار می‌آید، باید روحیه جهادی داشته باشد.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چهار ساله سید عبدالله حجتی، سید فضل‌الله رضوی‌پور به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب منصوب شد.

سیدابوالفضل رضوی‌پور رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در سخنانی ضمن قدردانی از حسن نیت مسوولان سازمان و شهرستان در واگذاری این مسوولیتن به ایشان بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در حالی که طی سال‌های اخیر همواره دومین واحد استان از لحاظ ظرفیت، تعداد دانشجو و نیروی انسانی بود ولی در سال‌های اخیر در کنار برخی واحدهای دانشگاهی واحد بناب نیز با کاهش شدید دانشجو و مشکلات مالی مواجه شده است.

وی ابراز کرد: به‌عنوان یک فرد دانشگاهی سعی خواهیم کرد با محوریت عدالت و همدلی سعی خود را در تربیت نیروهای در تراز انقلاب به‌کار گیریم و به‌طور جدی از تبعیض و ویژه‌خواری جلوگیری خواهیم کرد.

گفتنی است، شهرستان بناب با 150 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول