اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت کرونا در شهرستان دزفول زرد است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: وضعیت کرونا در شهرستان دزفول زرد است و آمار مبتلایان به کرونا طی چند روز اخیر افزایش یافته اما خوشبختانه در مدت اخیر مورد فوتی ثبت نشده است.

وضعیت کرونا در شهرستان دزفول زرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، علی فرهمندپور امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در شهریور ماه با پیک بعدی کرونا و تداخل آن با آنفلوانزا مواجه شویم که آمار مبتلایان در استان طی چند روز اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به اتفاقات قبلی و جلوگیری از آغاز پیک در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته و شماره موارد ترخیصی از بیمارستان در دزفول کاهش یافته اما خوشبختانه مورد فوتی تاکنون ثبت نشده است.

وی ادامه داد: باتوجه به آنکه آمار ۸۰ درصد استان به طور ناگهانی افزایش یافته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم ازجمله تاکید به استفاده از ماسک، برقراری ایستگاه‌های سلامت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجدداً شدت گیرند.

بوستان‌های دزفول مجددا تعطیل می‌شوند
علی فرهمندپور تصریح کرد: براساس تقاضای مردم طی چند روز گذشته پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان بازگشایی شدند اما با توجه به مشورت با دانشگاه علوم پزشکی دزفول از امروز مجدداً تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرستان تعطیل خواهند شد.

وی بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح‌شده در ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس بود که حضور در مدارس برای دانش‌آموزان اختیاری است و سال تحصیلی جاری بر پایه آموزش‌های مجازی خواهد بود.

فرهمندپور ادامه داد: درصورتی‌که بنا بر ضرورت و یا تشخیص والدین دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند باید نظارت ویژه‌ای بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی شود.

وضعیت کرونا در دزفول زرد است

وی بیان کرد: وضعیت کرونا دزفول در حال حاضر زرد است اما این حالت باز هشدار به دنبال دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: برخی از اماکن همانند فرودگاه و تعدادی از بانک‌های دزفول پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند که جا دارد نظارت بیشتری بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

وی افزود: به همت مردم شهرستان در مقابله با کرونا آگاهی لازم کسب شده و اهتمام به استفاده از ماست که خطر ابتلا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد تاثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد.

علی فرهمندپور اذعان کرد: خوشبختانه عزاداری حسینی در دزفول با رعایت پروتکل های بهداشتی بخوبی برگزار گردید و روضه‌های خانگی که یکی از رسوم مطرح دزفول است نیز با اجرای صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی درحال برگزاری هستند.

وی ادامه داد: علاوه براینکه مردم باید مراقبت‌های ویژه‌ای در مقابله با کرونا داشته باشند اما تمهیدات لازمی در دزفول توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته و مقدار زیادی از امکانات مورد نیاز برای مواجه شدن با پیک بعدی کرونا در شهرستان مهیا شده اما این به معنی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست چراکه اولویت اصلی ما سلامت مردم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول