اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فیلمسازان در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان نقشی جدی داشته‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در دیدار با جمعی از فیلم‌سازان این استان از نقش آنان در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان در یک دهه اخیر تجلیل کرد.

فیلمسازان در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان نقشی جدی داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی امشب در دیدار مدیران موسسات فیلم و پیشکسوتان سینمای هرمزگان با تجلیل از نقش اهالی فیلم در هرمزگان در نشان دادن جذابیت‌ها و زیبایی‌های هرمزگان به ایران و جهان، اظهار کرد: فیلم‌سازان و مستندسازان هرمزگانی نقش ویژه‌ای در تغییر نگاه‌ها به هرمزگان در دهه اخیر داشته‌اند.

وی با بیان این که زیبایی‌های بکر، جغرافیای منحصربفرد، آیین‌ها، فرهنگ‌ خاص، صنایع دستی، پوشش، آداب و رسوم بی‌نظیر هرمزگان، همه و همه جلوه‌های بیکرانی از وجود مردم این استان است، افزود: فیلم‌سازان هرمزگان در ثبت و ضبط و ارائه این زیبایی‌ها تلاش فراوانی داشته‌اند اما حقیقتا کار بیشتری در این عرصه لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تجلیل از تلاش‌های استاد منصور نعیمی در این عرصه، بیان کرد: تلفیق تجربه و دانش پیشکسوتان با پویایی و سخت‌کوشی نسل امروز سینما در هرمزگان بدون شک زمینه‌ساز افقی روشن از به تصویرکشیدن فرهنگ و هنر این استان را در صنعت سینما را نوید می‌دهد.

کمالی زرکانی گفت: تاکنون هنرمندان چیره‌دست و کارگردانان مطرح بسیاری از سراسر کشور در به تصویرکشیدن زیبایی‌های هرمزگان وقت و توان گذارده‌اند ولی کوهی از سوژه‌های ناب همچنان در این استان باقی است.

وی تغییر نگاه‌ها به هرمزگان از استانی پر از قاچاق و تبهکاری که به اشتباه از این مردم پرمهر و میهمان‌نواز به نمایش درآمده بود را مدیون همت بلند هنرمندن عرصه‌های مختلف این استان دانست و گفت: در این راه باید تلاش هر چه بیشتری داشته باشیم تا حق ایثار و مجاهدت و ایمان و فرهنگ هرمزگان بیش از پیش ادا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، درخشش نام هنرمندان هرمزگانی در عرصه‌های جهانی را نیز گواهی بر همت بلند و فهم دقیق آنها از صنعت سینما برشمرد و عنوان داشت: حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارتخانه ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم سیر صعودی در این زمینه را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول