اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استقرار اورژانس هوایی در خراسان شمالی قطعی شد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از استقرار اورژانس هوایی در استان خبر داد و گفت: این تصمیم از سوی اورژانس کشور نهایی شده و طی روزهای آینده تصمیمات فنی این اقدام در خراسان شمالی اخذ می‌شود.

استقرار اورژانس هوایی در خراسان شمالی قطعی شد

سید محمد پاکمهر در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت استقرار اورژانس هوایی در خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد و استقرار اورژانس هوایی در خراسان شمالی مصوب و تأییدشده و طی روزهای آینده تصمیم‌گیری‌های نهایی این اتفاق مهم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر موقعیت جغرافیایی خراسان شمالی تصریح کرد: مسیرهای طولانی و سخت گذر همراه باوجود دره‌ها و کوه‌های مختلف در بخش‌های متفاوت استان و عدم راه‌های دسترسی مناسب به مکان‌های وقوع حوادث احتمالی، ازجمله موارد مورد اهمیت برای استقرار هر چه سریع‌تر اورژانس هوایی در استان است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: گذر بالغ‌بر 20 میلیون مسافر از خراسان شمالی طی مسیر گذرگاه قطب زیارتی مشهد و قطب سیاحتی شمال کشور، باعث شده تا حضور به‌موقع در صحنه‌های حوادث ترافیکی از سوی اورژانس هوایی در استان احساس شود.

وی عدم وجود بیمارستان در شهرستان رازو جرگلان و همچنین تفاوت وضعیت امکانات بهداشت و درمان در شهرستان‌های مختلف استان را مواردی مهم برای راه‌اندازی اورژانس هوایی در خراسان شمالی بیان کرد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به گفته مسئولان اورژانس کشور، خراسان شمالی تنها استانی است که از این امکان در کشور تاکنون بهره‌مند نبوده و با ایجاد اورژانس هوایی در این استان شمال شرقی کشور، تمام استان‌ها از این امکان برخوردار می‌شوند.

وی در انتها از حضور معاون اورژانس کشور و همچنین مسئولین فنی و عملیاتی هواناجا در خراسان شمالی خبر داد و گفت: طی روزهای پایانی هفته جاری این مسئولان در سفری به خراسان شمالی و دیدار با مسئولان استانی، درباره محل استقرار، مسیرهای تحت پوشش، آشیانه و پدهای هلی‌کوپتر موردنیاز تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول