اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همسفران کرونا در حمل و نقل عمومی دهدشت/سفری به قصد جان مسافران در اتوبوس‌های برون شهری

بی‌توجهی ناوگان حمل و نقل عمومی دهدشت به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا احتمال انتقال و گسترش زنجیره این بیماری را دو چندان کرده است.

همسفران کرونا در حمل و نقل عمومی دهدشت/سفری به قصد جان مسافران در اتوبوس‌های برون شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با اعلام وضعیت قرمز کرونا در دهدشت بازگشت برخی محدودیت‌ها در قالب پروتکل بهداشتی می‌تواند راهکاری برای کمک به مقابله با این ویروس مرگبار باشد.

با این حال اما عادی سازی روابط اجتماعی و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان به سیر صعودی آمار مبتلایان منجر شده و گویا قرار نیست گوش کسی بدهکار این همه هشدار باشد.

یکی از مکان‌های خطرناک و تهدید برای انتقال کرونا حمل و نقل عمومی است به نظر می‌رسد نظارت بر اجرای پروتکل بهداشتی شامل حال اتوبوس‌های برون شهری و تاکسی‌های درون شهری دهدشت نشده و به راحتی با جان مردم بازی می‌کنند.

سرویس‌های مسافربری برون شهری که به استان‌های مختلف مسافر جابجا می‌کنند میدان جولان و قلدری کرونا به شمار می‌آیند زیرا این ناوگان مسافرهایی از اقشار و مناطق مختلف دارند که احتمال انتقال و زنجیره بیماری را دو چندان کرده است.

این موضوع شب گذشته در جابجایی مسافران دهدشت به عسلویه اتفاق افتاد تجمیع مسافران دو اتوبوس به علت خرابی یکی از سرویس‌ها باعث شد نه تنها همه صندلی‌ها سرنشین داشته باشند بلکه در راهروی اتوبوس هم مسافر سوار شود.

تراکم جمعیت در این اتوبوس باعث نگرانی مسافران و دلهره ابتلاب به کرونا شد.

یکی از مسافران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حالی که بلیط تک صندلی گرفته بودم با مراجعه به ترمینال متوجه شدم مسافران اتوبوس دیگری که دچار مشکل شده بود هم با این سرویس سوار شده و صندلی من به دیگری واگذار شده است.

این مسافر که در عسلویه کارگری می‌کند و مجبور است با اتوبوس خود را به محل کار برساند، افزود: به علت بیماری قلبی و قند خون همیشه ترس از ابتلا به کرونا دارم به همین خاطر سعی می‌کنم در سفرها تک صندلی بگیرم که تا حدودی فاصله اجتماعی را رعایت کرده باشم.

یکی دیگر از مسافران با انتقاد از بی‌خیالی مسؤولان نسبت به نظارت بر ناوگان برون شهری گفت: چرا مسافران دو اتوبوس در چنین شرایطی باید با یک سرویس جابجا شوند؟

این در حالی است که تاکسی‌های درون شهری نیز بدون محدودیت تعداد مسافر فعالیت دارند و به اصول بهداشتی مقابله با کرونا پایبند نیستند.

کم اهمیت جلوه دادن نکات بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی که به خاطر فضای بسته محل جولان کرونا بوده و زورگویی اقشار مختلف جامعه را به مبارزه می‌طلبد موضوعی است که احتمال شدت بیماری و گسترش زنجیره انتقال در شهرستان را شدت بخشیده و نیازمند عزم جدی و قاطع مسؤولان ستاد مقابله با کروناست.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول