اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احیای ضریب توسعه‌نیافتگی استان مازندران

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی از تلاش برای احیای ضریب توسعه‌نیافتگی استان مازندران خبر داد.

احیای ضریب توسعه‌نیافتگی استان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه عصر شنبه در جلسه اعضای این شورا با نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی از پایین‌بودن سهم‌بری شهرستان سوادکوه از اعتبارات خبر داد.

* پایین‌بودن سهم‌بری شهرستان سوادکوه از اعتبارات

جمشید پهلوان خواستار مدیریت مدارس بدون استفاده و‌ در حال تخریب در شهرستان سوادکوه شد و از کمبود دارو در داروخانه‌های بیمارستانی و درمانگاهی خبر داد و افزود: پایین‌بودن سهم‌بری شهرستان سوادکوه از اعتبارات و لزوم توجه به خدماتی که باید به مسافرانی اختصاص یابد که در برخی مواقع بیشتر از جمعیت شهرستان هم می‌شوند هم از مواردی است که در شورای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی از عدم رغبت پیمانکاران به اوراق قرضه و لزوم توجه به ایاب و ذهاب روستایی خبر داد و با بیان اینکه مشکل کمبود نیرو و اعتبارات مخابرات در شهرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: از اختصاص اعتبار برای مناطق رانشی شهرستان تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه، اظهار کرد: ساخت سالن‌های ورزشی با تاخیر ۱۲ تا ۱۵ ساله مواجه هستیم که عمر مفید یک سالن ورزشی محسوب می‌شود و همچنین با وجود افزایش سهم آرد در شهرستان ولی در تابستان به دلیل مسافر‌پذیری با مشکل مواجه هستیم، افزود: سوادکوه مشکل مقدار آب ندارد ولی از ضعف در مدیریت تقسیم آب رنج می‌برد.

پهلوان با بیان اینکه اداره اوقاف و میراث فرهنگی سال‌ها حضور نداشتند ولی خود را مالک منابع می‌دانند و بدون اینکه خدماتی ارائه دهند، موانعی ایجاد کردند، افزود: گیرنده‌های تلویزیونی سوادکوه پاسخگوی پوشش مناسب نیست.

وی گفت: لزوم استفاده از نیروهای بومی توانمند برای مدیریت شهرستان مورد نظر باشد و تابلوهای شهرستان با قاطعیت در اماکن و مرز‌های تقسیمات کشوری، نصب شود.

*بدهی بیشتر از درآمد در شهرداری زیراب

نرگس قهاری نماینده شورای شهرستان سوادکوه در شورای استان مازندران افزود: با توجه به اینکه شهرستان سوادکوه مستعد صنعت گردشگری است اما زیرساخت‌های این صنعت در شهرستان سوادکوه آماده نیست و به عنوان نمونه شهروندان و مردمی که از این جاده استفاده می‌کنند امنیت جاده‌ای ندارند و از جاده ترانزیتی فقط اسم آن را یدک می‌کشیم.

وی با بیان اینکه محور سوادکوه هیچ شباهتی به جاده ترانزیتی ندارد در دو منطقه بالازیراب و سرخکلا به علت چهار بانده‌نبودن و عرض کم جاده همه ساله چندین نفر جان خود را بر اثر سانحه تصادف از دست می‌دهند، خاطر نشان کرد: جاده اصلی سوادکوه که اصطلاح ترانزیتی هم برای آن استفاده می‌شود که استانداردها در آن رعایت نشد و شبیه قتلگاه است.

قهاری با بیان اینکه مسؤولان شهری و شهرستانی با انتخاب مشاور طرح میدان در بالازیراب را  نظر گرفتند و همچنین  طرح مسیر تندرو و کندرو در منطقه کرداباد وسرخکلا و احداث یک زیر گذر استاندارد که در حال حاضر یک مسیر آب‌رو را تبدیل به زیر گذر کردند که با جان مردم بازی می‌شود، اظهار کرد: این طرح در شورای ترافیک استان مصوب شد اما با پیگیری‌های مسؤولان شهری و شهرستانی از دلایل  اجرایی‌نشدن را عدم اعتبار مالی عنوان کردند و آسفالت  جاده ترانزیتی که روزانه ماشین‌های سنگین و سبک زیادی تردد می‌کنند دچار مشکل هستند و مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود آورد.

نماینده شورای شهرستان سوادکوه در شورای استان مازندران با اشاره به اینکه زمین‌هایی در شهر زیراب وجود دارد که حد‌فاصل شهر و روستاست که عالیه‌کلا، خواجکلا، کنیج‌کلا و چایرون نمونه‌های این موضوع است که برای ارائه خدمات، شهرداری و بخشداری مسؤولیت آن را نمی‌پذیرند و مردم این مناطق بلا‌تکلیف هستند.

عضو شورای شهر زیراب با بیان اینکه شهرداری زیراب از نظر مالی در شرایط نفس‌گیری است و نمی‌تواند خدمات خوبی به مردم ارائه دهد، گفت: بعد از سیل سال ۱۳۹۴ و خسارت به ۳ شهروند زیرابی بدهی شهرداری به ۱۳.۵میلیارد رسید که از بودجه یکسال شهرداری بیشتر است.

*احیای ضریب توسعه‌نیافتگی استان مازندران

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه مردم در جمهوری اسلامی، خودشان برای کشور تصمیم می‌گیرند و با انتخابات شوراها در تصمیم‌گیری ها مشارکت می‌کنند، افزود: شورای عالی استان‌ها می‌تواند به مجلس طرح بدهد که قوه قضائیه هم چنین اختیاری را ندارد و شوراها در گزارش‌دهی‌ها متوقف نشوند و با دسته‌بندی موضوع‌ها و ارائه آن به شورای استانی و بحث و بررسی طرح‌ها و ارائه به شورای عالی استان‌ها به صورت طرح به مجلس داده شود تا اثرات کشوری داشته باشد و در مجلس نهم و مجلس کنونی طرح خاصی از شورای عالی استان‌ها و ارائه به مجلس نداشتیم تا از این ظرفیت استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای درآمدزایی شهرداری‌ها وجود دارد که باید توجه شود، اظهار کرد: تلاش ما این است که ضریب بودجه استان مازندران که از یک ممیز ۳ با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان را به چهار ممیز ۷ و با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رساندیم و تلاش می‌کنیم ضریب بودجه را به ۷ برسانیم که اعتبارات به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد و زمینه توسعه را مهیا می‌کند.

علی‌پور با اشاره به اینکه تلاشم این است که زیرساختی برای استان کار شود و ما در هجمه فرهنگی قرار داریم و تقویت گیرنده‌های تلویزیونی باید مورد توجه باشد، افزود: آمادگی برگزاری جلسات فصلی با شورای شهرستان را دارم و شوراها در زمان بودجه‌‌نویسی فعالانه مشارکت کند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اتمام جاده خطیر‌کوه تا پایان امسال، اظهار کرد: ضریب توسعه‌نیافتگی استان مازندران را برای امسال احیا می‌کنیم.

علی‌پور با بیان اینکه دست اشتغال‌آفرینان را می‌بوسم و فرماندار شهرستان برای پیگیری موضوع ایشان برنامه‌ریزی کند، گفت: من به در بررسی طرح‌های اشتغال به سمت سرمایه‌گذاران غش می‌کنم.

وی از برگزاری جلسه با معاون وزیر بهداشت و استقبال از ایجاد داروخانه‌های جدید در شهرستان خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره موزه معدنی، افزود: برای ایجاد اولین موزه معدنی کشور در سوادکوه، ۳ جلسه با دانشگاه شهید بهشتی و ایمیدرو برگزار کردم و از دانشگاه شهید بهشتی انتظار همکاری دارم و و تقریبا موضوع حل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول