اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح کاداستر در 24.6 هکتار از اراضی بیجار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار از اجرای طرح کاداستر اراضی ملی برای 22 پلاک یا 24 هزار و 632 هکتار از اراضی روستاهای این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح کاداستر در 24.6 هکتار از اراضی بیجار

بیجار قدیر آریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: طرح کاداستر اراضی ملی از جمله سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است که از اوایل سال تا کنون برای 22 پلاک سند تک برگ صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: با مستند کردن اراضی ملی و کاداستری شدن آن، تصرفات عدوانی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز از بین می‌رود.

وی بیان کرد: در بسیاری از نقاط کشور میان اراضی منابع طبیعی و مستثنیات مردم تداخلاتی وجود دارد که با اجرای طرح کاداستر ضمن کاهش پرونده‌های قضایی، اختلاف میان مردم و ادارات منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: طرح کاداستر طی تفاهم‌نامه مابین سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با موضوع تسریع و تسهیل در اصلاح نقشه‌های روقومی انفال و صدور اسناد کاداستری (حدنگار) در حال اجراست.

آریان در پایان خاطرنشان کرد: پیرو طرح « 9 در 99 » به عنوان اقدام عملی و نقشه راه مجموعه منابع طبیعی در سال جاری، تا کنون برای 22 پلاک (آزادویس علیا، چوپی، خاورآباد، خرزدین، دهرقه پیرحسین، علی سرخ، دوشم ارخی، قمچقای، قره پالچوق، نعمت آباد سفلی، شیرکش علیا، ولی بیگ، الپهوت، خیرآباد، نوشاد، هزارخان، گلبلاغ سفلی، آغبلاغ علی اکبرخان، سیرلان، مهرآباد، دولت یار و دولت آباد) به مجموع مساحت 24 هزار و 632 هکتار سند تک برگ صادر شده است.

انتهای پیام/75/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول