اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رفع تصرف از ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در چالوس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس اعلام کرد: ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به وضع سابق بازگردانده شد.

رفع تصرف از ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در چالوس

هادی بزرگی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالوس از آزادسازی  ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این رفع تصرفات در قالب ۴ فقره، در مناطق روستای الیت، سیاه بیشه، حاشیه جنگلی سینوا و عجول دره موسوم به سرلو در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ و تعدادی در راستای احکام قطعی و همچنین ۲ دستگاه اعیانی و یک باب دام سرای در معیت نیروی انتظامی و با همراهی نیروهای حفاظت از ید متصرف خارج و مورد تخریب قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای ۲۸ فقره از ابتدای سال تاکنون ۴۱ هزار و ۲۱۷ مترمربع از اراضی ملی شهرستان چالوس به منظور حفظ انفال و عرضه‌های ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

بزرگی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی متعلق به همه نسل‌ها است و بر این اساس حفظ و حراست از آن مشارکت همگانی به‌ویژه نهادها و سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس حفاظت از اراضی ملی را اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی دانست، و اظهار کرد: در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس به طور مستمر عرصه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را فورا از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش فارس؛ شهرستان چالوس متشکل از شهر چالوس و بخش مرزن آباد است که با ۱۶۱ هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان مازندران قرار دارد که همواره اراضی این شهرستان با توجه به ارزش بالا و آب و هوای مناسب همواره مورد تصرف سودجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول