اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

مطالبه 1225 میلیارد تومانی کشاورزان/ پول گندم کاران یک ماه است پرداخت نمی‌شود

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:‌ کشاورزانی که از 23 مرداد گندم تحویل داده اند پولی از دولت دریافت نکردند.

مطالبه 1225 میلیارد تومانی کشاورزان/ پول گندم کاران یک ماه است پرداخت نمی‌شود

محمدشفیع ملک‌زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: کشاورزانی که از 23 مرداد گندم به دولت تحویل داده اند هیچ پولی دریافت نکردند که مجموع این مطالبات 1225 میلیارد تومان است.

ملک‌زاده با بیان اینکه این مطالبات بیشتر مربوط به کشاورزان مناطق سردسیر، غرب و شمال غرب کشور است، گفت: ‌اتفاقا این کشاورزان به دلیل اینکه باید کشت پائیزه را زودتر آغاز کنند به شدت نیازمند نقدینگی هستند و اگر این نقدینگی تامین نشود آنها نمی‌توانند نهاده‌هایی مانند بذر و کود را به موقع تهیه کنند و تولیدشان در سال آینده با مشکل مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد که دولت باید در مورد محصولات استراتژیک توجه ویژه به کشاورزان داشته باشد و با پرداخت به موقع مطالبات آنها و همچنین تامین نهاده‌های آنها به قیمت مناسب به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم تشویق و ترغیب کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  با بیان اینکه تاکنون 8.3 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: به پایان برداشت نزدیک شدیم و نهایتا تا پایان شهریور مجموع خرید دولتی گندم 8.5 میلیون تن خواهد بود.

خبرنگار فارس پرسیدپیش‌بینی وزارت  جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه 10 تا 10 و نیم میلیون تن گندم خریداری خواهد کرد محقق نخواهد شد؟ گفت: احتمالا برخی از کشاورزان به دلیل قیمت پایین محصول خود را به سیلو‌های دولتی تحویل ندادند و یا به دلالان فروخته و یا به عنوان خوراک دام و طیور استفاده شده است.

ملک‌زاده تاکید کرد که برای تامین نان کشور حدود 11 میلیون تن و برای ذخیره استراتژیک کشور 5 میلیون تن گندم لازم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول