اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

وزیر علوم: تفاوت چندانی در عملکرد آموزش عالی در شیوع کرونا با دنیا نداشتیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ترم گذشته آزمونی را پشت سر گذاشتیم که در نوع خود قابل توجه بود و بررسی هایمان نشان داد که تفاوت چندانی در عملکرد آموزش عالی در شیوع کرونا با دنیا نداشتیم.

وزیر علوم: تفاوت چندانی در عملکرد آموزش عالی در شیوع کرونا با دنیا نداشتیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دانشگاه ‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با حضور مجازی حسن روحانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران به صورت رسمی آغاز شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم، اظهارداشت: در ترم گذشته آزمونی را پشت سر گذاشتیم که در نوع خود قابل توجه بود. 

وی گفت: تجربه دیگر کشورها هم در دوران شیوع کرونا نشان می دهد، آموزش عالی ظرفیت مواجه سریع با حوادث پیرامون خود را دارد. از جمله اتفاقات مربوط به سیل و زلزله که مراکز دانشگاهی به خوبی سهم خود را ایفا کردند. ما هم تفاوت چندانی با دنیا نداشتیم اما برای حفظ شرایط نیاز به کمک داریم از جمله حمایت ها باید در نیم سال آینده بیشتر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکرد دانشگاه جامعه محور در سال های اخیر رو به توسعه بوده است. از همان روزهای اول شیوع کرونا پارک های علم و فناوری و مجموعه های دانشگاهی برای فراهم کردن نیازهای مردم سریع عمل کردند.

وی گفت: ادامه حمایت های دولت در کنار بخش های آموزشی و پژوهشی برای پاسخ به تلاش ها و برای  احساس مسوولیت در مراکز علمی ضروری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لازم است قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه به حفظ سرمایه آموزش عالی کشور توجه کرد.

*قول وزیر ارتباطات برای تامین اینترنت در ترم بعد 

غلامی همچنین در حاشیه این مراسم درباره زمان شروع سال تحصیلی دانشجویان جدید الورود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور قول داده که تا پایان مهر ماه نتیجه پذیرش دانشجویان جدید الورود را اعلام کند. امیدوارم شاهد حضور نودانشجویان برای دوره ‌های محدودی در دانشگاه‌ ها باشیم. دانشگاه ها برای آشنایی دانشجوها با دانشگاه، تورهایی مجازی را ترتیب خواهند داد. البته توصیه من این بوده که دانشجویان سال اول مدتی در دانشگاه‌ها حاضر باشند.

وی ادامه داد: حضور در دانشگاه هم با تعیین اولویت‌ از سوی دانشگاه ها برای دانشجویان امکان پذیر است که بر این اساس دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت پذیرش خوابگاه ها قرار گرفته اند.

وزیر علوم درباره نحوه آموزش واحدهای عملی دانشجویان هم گفت: این واحدها در طول ترم با تعریق گروه‌های کوچک برای دانشجویان ارائه خواهند شد.

غلامی همچنین درباره درخواست اینترنت رایگان برای دانشجوها هم گفت: وزیر ارتباطات قول تامین اینترنت را داده است که البته خواست ما اینترنت رایگان است تا ارتباط دانشگاه و دانشجو تسهیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول