اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

به یاد عاشورائیان شاهرودی/ تاریخ این روزها را فراموش نمی‌کند

عاشورائیان و دلاورمردان شجاع شاهرودی با فریاد دشمن‌شکن «الله‌ اکبر» در سال‌های دفاع مقدس، آن‌چنان حماسه‌ای می‌آفریدند که تا ابد صفحه‌های زرین تاریخ این مرزوبوم فراموش نمی‌کند.

به یاد عاشورائیان شاهرودی/ تاریخ این روزها را فراموش نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، یاد و خاطره عشق‌بازی‌های نیمه‌شب‌های خلوت رزمندگان در نماز شب‌های تپه‌های رملی حمیدیه و زمزمه، الهی العفو، الهی العفوهای به‌یادماندنی و آماده رها شدن از بندهای دنیوی‌شان، به‌خیر!

یاد رزم‌های بی‌امان دلاورمردان شجاع که با فریاد دشمن‌شکن الله‌اکبر آن‌چنان حماسه‌ای می‌آفریدند که تا ابد صفحه‌های زرین تاریخ این مرزوبوم فراموش نمی‌کند، به‌خیر!

یاد آن شب ستاره‌باران نهر خین، جزیره بووارین که شاهد ایستادگی ماه چهره‌های آسمانی که رقص خون را به نمایش گذاشتند، به‌خیر!

آنان عهد بسته بودند با ولی خدا، جانشین امام زمانشان، که یا شهید شوند یا پیروز نبرد؛ نبردی تاریخ‌ساز با رمز «یا زهرا (س)» که استراتژی مسیر دفاع مقدس انقلاب اسلامی ما را تغییر داد.

اما امروز، امروز دل‌تنگم، دل‌تنگ یاران پرکشیده آسمانی‌ام، آن انتخاب‌شدگان حضرت حق که در شب آخر در چادر نمازخانه در اردوگاه کاظمین در خاموشی خیمه، حسینیان فرمانده عباس‌گونه گردان، دلاورمرد دوست‌داشتنی اخوی عرب (حسین عرب‌عامری)، آخرین اتمام حجت را از زبان فرمانده کل قوا حضرت روح‌الله (ره) برایمان با اشک‌های بی‌امان بازگو کرد: «فرزندانم در راه اسلام شهید شوید، پیروزی با شماست».

آری! دل‌تنگ آن شب عاشورایی‌ام که فرمانده با کلام نورانی‌اش پرده دنیایی را کنار زد و یک بار دیگر دل‌های ما را به شب عاشورای خیمه سیدالشهدا (ع) برد که عزیزان، فردا، تکرار عاشورای حسین (ع) است؛ کربلاییان انتخاب کنید؛ شهادت یا همان سعادت ابدی یا ماندن در اردوگاه و انتظار بازگشت پیکرهای هم‌رزمانتان!

خدایا! باری دیگر لحظه‌ای روح و روان ما جاماندگان از کاروان بهشتیان را پرواز ده به آن لحظه‌های طلایی در کنار بهترین انسان‌های آسمانی که چه گذشت در قلب‌های آنان که قرار بود فردا شب مصداق «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» شوند.

یاد غروب‌های معنوی گردان که شهید سعید قزوینی با شور فریاد «کربلا کربلا» سر می‌داد تا بچه‌ها جمع شوند و سینه‌زنی برای سالار شهیدان (ع) شروع شود؛ یاد چاووشی‌خوانی شهید محمد لطفی، شهید سیدکاظم میرحسنی که می‌گفت «این حسین کیست که عالم همه در ماتم اوست»، به‌خیر!

یاد معلمان شهیدمان شاطری و ابراهیمی، یاد چهره‌های محجوب گردان شهید محمد محبوبی و شهید حمید کرمانیان، یاد دو سید خوش‌سیرت شهید سیدجمال میری و شهید سیدمحمود اردکانی، یاد حبیب ابن مظاهرهای گردان شهیدان حاجی عجم و کاووسی، یاد دلاورمردان شهید رضا شهنما، حسن عرب‌عامری و ابراهیم قاسم‌پور، یاد برادران شهید علی‌اکبر و مجید اسد، یاد بسطامی‌ها طلبه شهید شیخ علی فردوسی، شهید متحدی، شهید اصغری، یاد شهید باصفا و رجزخوان دسته، علی‌اکبر حاج عباس فیروزی که آخرین دیدار با جسمی زخمی رجزهای حماسی کربلا را با صدایی رسا سر داده بود، به‌خیر!

یاد شهید صدیقی، محمدعلی عامریون، یاد شهید حاجی مقصودی، یاد شهید حسین رنجبر، شهید احمدی و شهدای عزیز دیگری که رفتند تا اسلام، انقلاب و آرمان‌های امامشان بماند، به‌خیر!

یاد آنهایی که رفتند تا عدالت، استقلال و آزادی برقرار باشد؛ رفتند که تاریخ ننویسد که حاکمان برای منافع دنیوی پای روی ارزش‌های الهی گذاشتند و قسمتی از این خاک مقدس را به حراجی مفت فروختند، به‌خیر!

یاد آنها که رفتند تا تاریخ ننویسد مصلحت خواص در حفظ قدرت شیطانی پشت پرده با دشمنان معامله عزت‌فروشی کردند، تراژدی تلخ جام زهر را قبل از پیروزی نهایی کلید زنند، ننویسد که ما برای عافیت‌طلبی و ثروت‌اندوزی فرمان ولایت را با وعده‌های پوچ مستکبران عالم تجارت برجامی نکردیم، به‌خیر!

شهیدان عزیز! ما نتوانستیم در تعهدی که با شما راست‌قامتان تاریخ پرفروغ نهضت بسته بودیم، به نحو احسن انجام وظیفه کنیم؛ اما امید را از دست ندادیم و با لطف حضرت احدیت و انتظار ظهور امام زمان (عج) و نظر امام راحلمان(ره) و شما هم‌رزمان شهیدمان و اطاعت از ولایت حضرت آقا تا آخرین قطره خون پرچم حق‌طلبی و عدالت‌خواهی، حمایت از محرومان و مسلمانان عالم را به فراموشی نمی‌سپاریم و تا نابودی جنایتکاران صهیونیستی، آمریکایی، وهابی و عوامل داخلی‌شان استوار و با اراده شهدایی تا ظهور خورشید عدالت، قطب عالم امکان، یوسف زهرای اطهر (س)، حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) آماده رزم و ایثار تا پای جان هستیم.

یاد باد آن روزگاران؛ یاد باد! چه خوش گفت سیداهل قلم، شهید آوینی که اگر خواستید ما را بشناسید، داستان کربلا را بخوانید.

نگارش: علی مالکی‌نژاد

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول