اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کاوشگر چین همچنان رکورددار حضور در تنها قمر زمین

«کاوشگر چانگ‌ای ۴»، فعالیت خود را برای بیست و دومین روز قمری در حاشیه ماه از سرگرفت و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.

کاوشگر چین همچنان رکورددار حضور در تنها قمر زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،‌ «کاوشگر چانگ‌ای ۴»، فعالیت خود را برای بیست و دومین روز قمری در حاشیه ماه از سرگرفت و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شد.

‌ماه‌نورد Yutu-۲ یا Jade Rabbit-۲ به همراه کاوشگر  چانگ‌ای ۴ کار خود را برای بیست دومین روز قمری در آن طرف ماه آغاز کرده‌اند.

طبق گزارش مرکز اکتشافات قمری و برنامه فضایی اداره ملی فضایی چین (CNSA)، هر دو فرودگر و کاوشگر در وضعیت عادی قرار دارند و به خوبی کار می‌کنند.

کاوشگر چانگ ای۴ که ​​در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد، در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ اولین فرود نرم را در دهانه فون کارمن در حوزه قطب جنوب نیمه پنهان ماه تجربه کرد.

مرکز اکتشافات قمری چین گفت: کاوشگر چانگ ای چهار در ساعت ۵:۱۵ صبح شنبه (به وقت پکن) از خواب بیدار شد.

در حال حاضر از حضور کاوشگر چینی در ماه حدود ۶۱۸ روز می‌گذرد و چین همچنان در حالی رکورددار حضور در ماه است که این مأموریت را با موفقیت پیش می‌برد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول