اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید جریان وابسته به ریاست‌جمهوری لبنان بر موافقت با طرح فرانسه

رئیس جریان آزاد ملی لبنان بر طرح فرانسه برای لبنان تأکید کرد و افزود، برخی طرف‌های خارجی به دلیل دستورکارهای خاص خود سعی دارند این طرح را بی نتیجه بگذارند.

تأکید جریان وابسته به ریاست‌جمهوری لبنان بر موافقت با طرح فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان (التیار الوطنی الحر/وابسته به میشل عون) امروز (یکشنبه) در چهلمین روز قربانی شدن تعدادی از مردم این کشور در انفجار بیروت اعلام کرد، تحقیقات درباره این انفجار و نیز بازسازی ادامه دارد و دستگاه قضا باید سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، باسیل در ادامه از موافقت کامل جریان آزاد ملی با طرح پیشنهاد شده از طرف فرانسه برای لبنان خبر داد و آن را راه‌حل منطقی و عملی برای نجات لبنان خواند.

باسیل سپس گفت، طرح فرانسه در وهله اول شامل یک برنامه اصلاحی مشخص است و دوم اینکه اولویت در آن، خروج از بحران مالی و اقتصادی بدون نام بردن از موضوعات سیاسی مانند سلاح یا انتخابات است.

وی ادامه داد، برخی طرف‌های خارجی برای به نتیجه نرسیدن طرح فرانسه تلاش می‌کنند زیرا آنها دستورکارهای سیاسی برای به راه انداختن آشوب و گسترش نفوذ در منطقه دارند.

باسیل سپس از ارائه یک طرح اصلاحی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های لبنانی بر سر آن به بحث بنشینند.

وی به موضوع ترسیم مرزهای مورد اختلاف میان لبنان و رژیم صهیونیستی هم پرداخت و گفت، این موضوع علاوه بر بُعد فنی، بعد ژئوسیاسی نیز دارد.

رئیس جریان آزاد ملی در پایان درباره اشتباهات کُشنده در تشکیل دولت لبنان هشدار داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول