اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار نماینده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف

نماینده سازمان ملل در امور عراق ظهر امروز با سفر به نجف اشرف در منزل آیت‌الله سیستانی با ایشان دیدار کرد.

دیدار نماینده سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنین هانس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق که پیش از ظهر امروز وارد نجف اشرف شده بود، با آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه اخبار العراق، محور گفت‌و‌گوهای طرفین در این دیدار، برگزاری انتخابات زودهنگام و مبارزه با فساد و افزایش کارایی دولت و در ادامه ممانعت از دخالت‌های خارجی در امور داخلی عراق بود.

آیت‌الله سیستانی در بخش ابتدایی سخنان خود به مسأله انتخابات زودهنگام پارلمانی پرداخت و ضمن بیان لزوم شفافیت و عدالت در روند برگزاری انتخابات، خواستار مشارکت وسیع مردم شد.

این مرجع عالیقدر عراق، انتخابات را نه یک هدف، بلکه مسیری برای خروج از بحران‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی دانست.

وی در بخش دوم سخنان خود به لزوم مبارزه با فساد و افزایش کارایی نهادهای دولتی و حاکمیتی پرداخت. لزوم تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، تسلط بر گذرگاههای مرزی، بهبود کارایی نیروهای امنیتی، محاکمه تمامی کسانی که در جریان اعتراضات به مردم یا نیروهای امنیتی حمله کردند و جمع آوری سلاح‌های غیر قانونی از جمله نکاتی بود که در سخنان ایشان بیان شد.

آیت‌الله سیستانی در بخش سوم سخنان خود به لزوم حفظ حاکمیت عراق و ممانعت از دخالت‌های خارجی پرداخت و خواستار اتخاذ موضع واحد در قبال تلاش‌ها و توطئه‌هایی که به دنبال تجزیه و نا امنی عراق هستند، شد.

این اولین دیدار پلاسخارت با آیت‌الله سیستانی پس از شیوع کرونا است. آخرین سفر نماینده سازمان ملل به نجف اشرف در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ انجام شده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول