اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

محققان: انتخاب نوشیدنی شیرین با رژیم غذایی ناسالم ارتباط دارد

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، افرادی که مقدار زیادی نوشیدنی گاز دار خریداری می‌کنند، به طور کلی رژیم غذایی نامناسب و اضافه وزن دارند.

محققان: انتخاب نوشیدنی شیرین با رژیم غذایی ناسالم  ارتباط دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، افرادی که مقدار زیادی نوشیدنی گاز دار خریداری می‌کنند، به طور کلی رژیم غذایی نامناسب  و اضافه وزن دارند.

محققان خرید نوشیدنی بیش از ۹ هزار خانوار انگلیسی را تجزیه و تحلیل کردند؛ آنها به دنبال ارتباط بین نوشیدنی های مورد علاقه و انتخاب مواد غذایی بودند.

این مطالعه نشان داد، خانواده‌هایی که به میزان زیاد نوشیدنی‌های شیرین می‌خورند رژیم غذایی پرچرب دارند؛ همچنین تمایل زیادی به خرید کالاهای پر کالری مانند شکلات، شیرینی و بیسکویت دارند.

این پژوهش به خوبی بیانگر آن است، افرادی که نوشیدنی‌های گازدار می‌خرند به طور کلی رژیم غذایی نامناسب و اضافه وزن دارند؛ همچنین اضافه‌وزن و چاقی در میان افرادی که تمایل به خرید نوشیدنی سالم از جمله شیر دارند، کمتر از سایر افراد است.

این مطالعه که در مجله «PLOS Medicine» منتشر شده توسط دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن (LSHTM) و دانشگاه اکستر انجام شده است.

محققان به دنبال شناسایی افرادی که بیشترین سود را از سیاست‌های چاقی در میان تلاش دولت برای بهبود بحران چاقی انگلیس دارند، هستند؛ برهمین اساس قرار است میزان مالیات آنها تغییر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول