اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اعلام آماده‌باش به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی قزوین برای پذیرش بیماران کرونایی

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان بوعلی در پذیرش بیماران کرونایی، از آماده باش سایر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای \ذیرش بیماران خبرداد.

اعلام آماده‌باش به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی قزوین برای پذیرش بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ظهر امروز در جلسه این ستاد که در ساختمان مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به بازگشت به شرایط سخت کرونا گفت: کرونا در واقع نفس تازه کرده است و ما اکنون شرایط اسفندماه و فرودین را حتی به‌صورت شدیدتر تجربه می‌کنیم.

وی افزود: تخت‌های بیمارستان بوعلی به‌عنوان مرکز اصلی بستری بیماران کرونا پر شده است و ما مجبور هستیم از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها استفاده کنیم، هر چند آن‌ها نیز درگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اعلام شده است تا آمادگی داشته باشند و در صورت افزایش آمار، بیماران را پذیرش دهند.

حبیی با اشاره به ضرورت نظارت بر شبکه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه سرویس‌های مدارس نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری دارند.

وی افزود: با توجه به افزایش مسافران، ضروری است تعداد اتوبوس‌ها بیشتر شود تا تجمع در اتوبوس‌ها صورت نگیرد، فعالیت مینی بوس‌ها برای حمل و نقل عمومی همچنان ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: فعالیت صنوف باید مدیریت و برخوردها جدی شود و در ادارات دولتی نیز نباید سهل انگاری شود.

وی  با اشاره به حضور اختیاری دانش آموزان در مدارس گفت: مسؤولیت حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدرسه با مدیر مدرسه و شورای مدرسه است، در صورتی که مدیر مدرسه تشخیص بدهد که پروتکل‌ها رعایت می‌شود مدارس حضوری برگزار خواهد شد.

حبیبی گفت: خوش‌بختانه تا کنون مورد ابتلای کرونایی از دانش‌آموزان و معلم‌ها در مدارس گزارش نشده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونادر پایان با بیان ضرورت تأمین واکسن آنفلوآنزا گفت: باید تأمین واکسن آنفلونزا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی باشد و مردم پیگیر این واکسن برای سالمندان، کودکان و غیره هستند.

اتوبوس سه درصد عامل ابتلا به کرونا بوده است

محمدحسن ایرانخواه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و افزایش تعداد مسافران افزایش تعداد اتوبوس‌های درون شهری ضروری است.

وی با اشاره به آمار کشوری ابتلا در اتوبوس‌ها افزود: تعداد مبتلایان در اتوبوس‌های شهری در حدود سه درصد بوده است که در مقایسه با سایر دلایل ابتلا، آمار نسبتا کم‌تری است.

ایرانخواه با بیان ضدعفونی مکرر اتوبوس‌ها اظهار داشت: در طول شب با پمپاژ قوی اتوبوس‌ها شسته می‌شود و حتی مجبور به تعویض صندلی‌های اتوبوس شدیم و برای تعویض صندلی‌های ایستگاه‌ها نیز اقدام کردیم.

وی  در پایان گفت: ما آمادگی داریم برای مدارس نیز سرویس اعزام کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول