اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دلیل ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت آتش به اختیار بودن حوزه شهادت است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از دلایل ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزاری برنامه‌های مردمی و آتش به اختیار در حوزه ایثار و شهادت بوده که در طول چهل سال انقلاب توسط اقشار مختلف مردم انجام شده است.

دلیل ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت آتش به اختیار  بودن حوزه شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان با ستاد کشوری چهل سالگی دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی انتظامی با توجه به شرایط ارزشمندی که در طول انقلاب اسلامی پشت سرگذاشته فعالیت‌ها و مجاهدت‌های بسیار زیادی را از خود در ابعاد مختلف برجای گذاشته که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری در دفاع مقدس نقش‌های برجسته‌ای ایفا کردند و در مقطعی که شاهد درگیری‌های زیادی در پاسگاه‌های مرزی بودیم اقدامات چشمگیری توسط این نیروها برای برقراری امنیت انجام شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تشکیل بنیاد حفظ آثار ناجا که در کشور رقم خورده را یک اقدام بسیار ارزشمند در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهدای ناجا دانست و افزود: این اقدام می‌تواند آثار و برکات بسیار زیادی در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

کریمی گفت: نسل امروز نیازمند بهره‌مند شدن از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است و لذا از هر روشی باید در راستای تحقق این امر مهم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز همه ظرفیت‌های موجود در سپاه و بسیج استان در خدمت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس آمده‌اند و هر هفته به شکل تخصصی برنامه‌هایی ویژه تدارک دیده شده که از سوی مراکز تخصصی سپاه و بسیج انجام می‌شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه چهل سالگی دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند برای سخن گفتن با مردم و نسل جدید و بیان ناگفته‌های دفاع مقدس و مجاهدت‌هایی است که تاکنون به آن پرداخته نشده؛ ادامه داد: امسال با توجه به اینکه اولین دفاع مقدس بدون حاج قاسم سلیمانی را در پیش داریم برنامه‌های چهل سالگی با محوریت تبیین شخصیت این بزرگوار تدوین شده اما یک هفته ویژه هم برای شهید سلیمانی در نظر گرفته‌ایم که برنامه‌های شاخص و ملی نیز اجرا می‌شوند.

کریمی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم در راستای چهل سالگی دفاع مقدس ارائه خدمات تخصصی پزشکی و درمانی به آحاد جامعه است که بسیج جامعه پزشکی با هماهنگی  دانشگاه علوم پزشکی این اقدام را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده در طی یک هفته شاخص خدمات تخصصی پزشکی و درمانی با حضور تیم‌های تخصصی به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس برگزار می‌شود که محوریت مناطق در مناطق محروم و کم برخوردار است.

به گفته وی یکی از دلایل ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزاری برنامه‌های مردمی و آتش به اختیار در حوزه ایثار و شهادت بوده که در طول چهل سال انقلاب توسط اقشار مختلف مردم انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: امروز در چهل سالگی دفاع مقدس نیازمند به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و حرکت‌های آتش به اختیار جوانان برای گرامیداشت فرهنگ دفاع مقدس و تجلیل از شهدا و رزمندگان هستیم که باید به آن توجه شود.

کریمی بیان کرد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس همواره نزد ملت ایران جایگاه ارزشمندی داشته و دارند و به وضوح ارادت و معرفت مردم نسبت به شهدا را در طول این سال‌ها توسط مردم دیده‌ایم.

 وی تاکید کرد: یکی از دلایل ماندگاری شهدا در ذهن مردم گرامیداشت‌های مردمی شهدا است که باید در جامعه مورد توجه باشد که البته امروز در شرایط کرونایی باید این اقدامات با روش‌های جدیدتر و خلاقانه‌تر انجام شوند.

 غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز  گفت: با توجه به نقش هر استان در دفاع مقدس و میزان حضور و عملکرد آنها برای هر استان یک هفته در نظر گرفته شده که زمان ویژه استان مرکزی از ۱۷ آبان ماه تا ۲۳ آبان است و برنامه‌های این هفته جدای از هفته دفاع مقدس برگزار می‌شوند.

وی افزود‌: همانگونه که در دفاع مقدس کلیه نیروهای مسلح در کنار یکدیگر بودند و حماسه‌های مشترک خلق کردند امروز در چهل سالگی دفاع مقدس نیاز است برای برگزاری باشکوه برنامه‌ها این حضور پررنگ‌تر انجام شود.

کریمی با بیان اینکه نیروهای مسلح استان مرکزی خوشبختانه سطح بالایی از دغدغه و دلسوزی نسبت به گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس را دارند و تاکنون برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است، بیان کرد: آن چیزی که نیاز است در چهل سالگی بیشتر مورد توجه باشد اقدامات مشترک است که تاثیر بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه بیشتری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: برگزاری بزرگداشت شهدا در صورت اجازه شرایط، دیدار و سرکشی مشترک از کانال‌های معظم شهدا و رزمندگان شاخص، میزگردهای مشترک تلویزیونی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و بیان رشادت‌ها و مجاهدت‌های کلیه یگان‌ها از زبان فرماندهان نیز از جمله پیشنهادات در راستای برنامه های مشترک است.

 به گفته وی یکی از اهداف برگزاری برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس انتقال تجربیات ارزشمند به نسل جدید است که جوانان محور فعالیت ها هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول