اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پژواک «صدای آمریکا» در نشریه «صدا»ی آقای مشاور/ جنجال‌آفرینی دوباره نشریه اصلاح‌طلب

انتشار مطلبی تحت عنوان «ناسیونالیسم وارونه» در نشریه «صدا» واکنش شدید کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت، تعجب‌ها از این قضیه زمانی شدت می‌گیرد که مشخص می‌شود صاحب امتیاز و مدیر مسؤول نشریه مشاور شهردار اصفهان است.

پژواک «صدای آمریکا» در نشریه «صدا»ی آقای مشاور/ جنجال‌آفرینی دوباره نشریه اصلاح‌طلب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتشار تصویر تحقیرآمیز و ذلیلانه رئیس جمهور صربستان مقابل ترامپ در روزهای گذشته، واکنش بسیاری در میان فعالان فضای مجازی به دنبال داشت و کاربران فضای مجازی را به یاد هشدار صریح مقام معظم رهبری درخصوص عاقبت اعتماد به آمریکا انداخت.

حالا و پس از گذشت چند روز از این واکنش‌ها، نشریه نزدیک به کارگزاران و اتحاد ملتِ «صدا» که سابقه درخشانی هم در آب به آسیاب دشمن ریختن دارد، با یادداشتی تحت عنوان «ناسیونالیسم وارونه» نوشته است: «فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید این اقدام را تمسخر کرد یا عقلانیتی سیاسی خواند؟!».

 

امروز تجربیات تلخ برجام و تأثیر منفی مذاکره بر زندگی مردم، عاقبت ادامه این رویکرد به خوبی روشن کرده است؛ با وجود در باغ سبز نشان دادن ترامپ برای مذاکره به دلیل نزدیکی به ایام انتخابات، بر همگان روشن است اعتماد به غرب نتیجه‌ای جز تحقیر نخواهد داشت، باز هم یک جریان رسانه‌ای از داخل کشور سعی در القای آینده روشن پس از مذاکره با آمریکا به مخاطب را دارد.

اما مسؤولان این نشریه انتشار این مطلب و پالس به دشمن، درست در زمانی که مردم به شدت در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان اقتصادی که نتیجه همان اعتماد به آمریکا و غرب است، هستند را چگونه توجیه می‌کنند؟

 

آزموده را آزمون خطا است، آیا انتشار چنین مطالبی در این ایام نتیجه‌ای جز گستاخ‌تر کردن دشمن به دنبال دارد؟ البته که درج چنین مواردی در این نشریه که هنگام حضور ناو آمریکایی در خلیج فارس تیتر «دوراهی جنگ و صلح» زده و زمانی هم «پیشنهاد استعفای روحانی» را در جهت فشار برای مذاکره مطرح کرده بود، تعجب‌آور نیست.

 

اما تعجب‌ها از این قضیه زمانی شدت می‌گیرد که مشخص می‌شود صاحب امتیاز و مدیر مسؤول نشریه «صدا»، علی راعی، مشاور رسانه‌ای قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان است.

همانطور که گفته شد این انتشار مطالب بحث‌برانگیز در برهه‌های زمانی حساس، بار اولی نیست که رخ داده است و این نشریه تا به حال دو بار توقیف شده است، در مرداد ماه سال ۹۶ هیأت منصفه دادگاه مطبوعات پس از درج یک یادداشت در این نشریه، نویسنده مطلب و همچنین مدیرمسؤول را در اتهام «توهین به مقامات بالای کشور» مجرم شناخت و شایسته تخفیف ندانست و این نشریه توقیف شد.

این هفته‌نامه بار دیگر در ۲۱ اردیبهشت سال ۹۸ به دلیل انتخاب تیتر «دو راهی جنگ و صلح» به دستور مقام‌های قضایی توقیف شد و در این زمان بود که کاربران فضای مجازی آن را صدای بولتون خواندند.

 

شاید وقت آن رسیده که شهرداری اصفهان هم به جای جوسازی، غوغاسالاری و پا گذاشتن در مسیر بگم بگم‌ها که این روزها درباره عملکرد گذشتگان در چارچوب تاکتیک فرار رو به جلو، پاسخگوی عملکرد چند ساله و به دنبال ارائه دلیل برای حمایت مادی و معنوی از تبدیل شدن یک رسانه داخلی به «صدای آمریکا» باشد. نه اتفاقات سال گذشته و نه اتفاقات این روزها خللی در جایگاه مدیر مسؤول صدا در شهرداری اصفهان ایجاد نکرده و شهردار اصفهان نیز موضعی در قبال این رفتارهای شائبه برانگیز و ضدایرانی آقای مشاورش نگرفته است.

به علاوه که از شهرداری خبر می‌رسد که نشریه صدا در لیست حمایتی شهرداری نیز قرار داد و حمایت‌های جدی مادی و معنوی با پول مردم اصفهان از این نشریه صورت گرفته است که اگر موضوع درست باشد حتما باید دلیل این حمایت‌ها از یک نشریه کشوری که در حوزه جغرافیایی اصفهان هم نیست و کارکرد شهری برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مدیریت شهری ندارد روشن شود. در این صورت فقط شائبه حمایت به خاطر نگاه سیاسی و مشی عملکردی صورت گرفته مطرح است و به نوعی گویای همراهی مجموعه شهرداری با این نشریه است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول