اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفتر رئیس پارلمان لبنان از مخالفت جنبش شیعی «أمل» برای حضور در کابینه جدید خبر داد

دفتر رئیس پارلمان لبنان از مخالفت حزب متبوع خود برای حضور در کابینه این کشور خبر داد، اما در عین حال تاکید کرد که آماده همکاری با دولت جدید برای بهبود اوضاع لبنان است.

دفتر رئیس پارلمان لبنان از مخالفت جنبش شیعی «أمل» برای حضور در کابینه جدید خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس پارلمان لبنان از مخالفت حزب متبوع خود برای حضور در کابینه در دست تشکیل این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، دفتر «نبیه بری» رئیس جنبش شیعی «أمل» که متحد حزب الله است، امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از روشی که «مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه برای تشکیل دولت جدید لبنان به کار گرفته است، از جمله اینکه با گروه‌ها و احزاب وارد مذاکره نشود، انتقاد کرد.

در بیانیه دفتر بری آمده است: «مشکل با فرانسوی‌ها نیست، مشکل از داخل است، یک نام برای دولت آتی گذاشته شده اینکه نیروهای تخصصی به کار گرفته شوند که وفاداری به احزاب یا وابستگی به پارلمان نداشته باشند، از وزرای سابق نباشند و از خارج کشور هم حمایت نشوند و هیچ رایزنی هم میان احزاب درباره وزرا انجام نشود».

رئیس پارلمان لبنان گفت: «از همین رو ما به مامور تشکیل کابینه اطلاع دادیم که با این اوضاع حاضر مایل به حضور در کابینه نیستیم؛ اما آماده‌ایم تا جایی که می‌توانیم برای دستیابی لبنان به ثبات و ایجاد اصلاحات و نجات اقتصاد آن همکاری کنیم».

مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان در دهم شهریور و با کسب نود رأی در رایزنی‌های پارلمانی میان احزاب سیاسی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد.

در همین حال گفته می‌شود، آمریکا و سعودی با تحرکات رئیس‌جمهور فرانسه در لبنان به منظور تشکیل دولت جدید همراه هستند و پاریس لیستی شامل 15 نفر برای تشکیل دولت جدید لبنان ارائه داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول