اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تایمز اسرائیل: واشنگتن به امارات تعهد داده اشغال کرانه‌باختری تا 2024 به تعویق بیفتد

یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد که دولت آمریکا به امارات تعهد داده که تا سال 2024 مانع از اقدام رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری شود.

تایمز اسرائیل: واشنگتن به امارات تعهد داده اشغال کرانه‌باختری تا 2024 به تعویق بیفتد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا در جریان مذاکرات با ابوظبی درباره عادی سازی روابط با تل‌آویو، به امارات تعهد داده تا اقدام رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را دست کم تا 2024 برسمیت نشناسد.

بنیامین نتانیاهو برای ماه‌ها قول الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری را در روز نخست جولای (11 تیرماه) داده بود اما این طرح به عنوان بخشی از توافق عادی سازی روابط با امارات متحده عربی تعلیق شد.اگر چه طرف‌ها هنوز به طور رسمی مدت زمان دقیق تعویق این طرح را اعلام نکرده‌اند.

سه منبع نزدیک به مذاکرات به پایگاه خبری تایمز اسرائیل گفتند: «مقامات اماراتی به رهبری "یوسف العتیبه" سفیر امارات در آمریکا در این مذاکرات تلاش کردند تا ضمانت‌هایی را از آمریکا به جای اسرائیل در زمینه الحاق کرانه باختری بگیرند.»

این مقامات اماراتی به طور گسترده‌ای علاقه‌ای به دریافت تعهدی از سوی تل‌آویو برای تعلیق طرح الحاق نبودند چون آنها به این درک رسیده بودند که نتانیاهو این اقدام را بدون حمایت آمریکا انجام نخواهد داد.

امارات متحده عربی حدود یک ماه پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد و بحرین نیز هفته جاری به این کشور ملحق شد.

قرار است سه‌شنبه هفته جاری مقامات امارات و رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» را امضا کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول