اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح دو فوریتی اصلاح ساختار بودجه به صحن مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه با عنوان طرح موادی از اصلاح ساختار بودجه با ۱۴ بند در جلسه امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

طرح دو فوریتی اصلاح ساختار بودجه به صحن مجلس می‌رود

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شبکه بانک ملت در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه در جلسه امروز با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: کمیته اصلاح ساختار بودجه بررسی گسترده‌ای را روی بودجه تاکنون انجام داده و امروز زنگنه رئیس این کمیته طرحی 14 ماده‌ای را برای اصلاح ساختار پیشنهاد کرد که بعد از تصویب در کمیسیون به صورت دو فوریتی به صحن علنی مجلس ارائه تا بودجه سال 1400 مبتنی بر آن تدوین شود.

وی ادامه داد: موادی از جمله اینکه کاهش نرخ مالیات اشخاص حقوقی از 25 درصد به 20 درصد، لغو معافیت‌های مالیاتی ارزش افزوده برحسب جغرافیا، پرداخت نقدی صرفا به ذینفع نهایی از محل اعتبارات بودجه عمومی، تشکیل کمیته بازبینی هزینه‌ها و انضباط مالی دولت و ... در این طرح لحاظ شده بود.

مفتح با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه دیدگاه خود را نسبت به طرح موادی از اصلاح ساختار بودجه مطرح کردند، بیان کرد: نمایندگان ضمن تاکید بر انجام اصلاح ساختار بودجه، برخی اعضا معتقد بودند، روش کار و محورهای مطروحه را در این طرح تامین کننده هدف اصلی اصلاح ساختار ندانستند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: آنها معتقدند، ممکن است اجرای برخی بندهای این طرح از رونق اقتصادی کاسته و موجب کم توجهی به مناطق محروم شود یعنی سیاست‌هایی که طی سال‌های مختلف موجب تصویب قوانینی برای پایه‌های دریافتی و مالیاتی کشور شده، دچار خدشه شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: قرار شد، کمیته اصلاح ساختار بودجه با توجه به نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون بررسی‎های بیشتری را روی طرح موادی از اصلاح ساختار بودجه انجام دهد تا اصلاح ساختار بودجه به شکل منطقی در کشور عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول