اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

345 نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن 6539 در استان

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، گفت: در پنج ماهه امسال 345 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند.

345 نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن 6539 در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی صفایی‌فرد اظهار داشت: در پنج ماهه امسال 345 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها 402 نفر بود حدود 14 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 296 نفر مرد و 49 نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب 9 و 37 درصد کاهش یافته است.

صفایی‌فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 233 فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، 79 نفر در مسیرهای درون شهری، 14 نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است همچنین در طی مدت مذکور 12 نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و هفت نفر نیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در مردادماه امسال 74 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، متذکر شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

صفایی‌فرد همچنین با اعلام اینکه در پنج ماهه امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان 6 هزار و 359 نفر بوده است که از این تعداد 4 هزار و 829 نفر مرد و یک‌هزار و 530 نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 8 هزار و 29 نفر گزارش شده بود حدود 21 درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: همچنین در مرداد امسال نیز یک‌هزار و 542 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک‌هزار و 788 نفر بوده حدود 14 درصد کاهش نشان می‌دهد.

صفایی‌فرد خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 98 در استان 882 نفر بود که از این تعداد 177 نفر زن و 705 نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز درسال 98 بالغ بر 17 هزار و 126 نفر گزارش شده است که 4 هزار و 800 نفر از آنان زن و 12 هزار و 326 نفر مرد هستند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول