اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قدم قدم با کاروان زینبی؛ از عاشورا تا اربعین با خانواده شهدا

عضو قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهید ابراهیم هادی اصفهان گفت: از عاشورا تا اربعین حسینی هرروز در منزل یک شهید مراسم روضه‌ای شامل تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی پیرامون تحلیل تاریخی واقعه کربلا در قالب پرسش و پاسخ و همچنین استفاده از مرثیه‌خوانی مداحان همان محله برگزار شود.

قدم قدم با کاروان زینبی؛ از عاشورا تا اربعین با خانواده شهدا

حجت‌الاسلام سیدمهدی میرسعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان جزئیات اجرای برنامه «۴۰ روضه تا اربعین با کاروان زینبی، منزل‌ به‌ منزل می‌رویم» توسط قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهید ابراهیم هادی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص محرم امسال که ناشی شیوع ویروس کرونا بود و طبیعتاً تغییراتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر به دنبال داشته و همچنین لزوم رعایت آیین‌نامه‌ها و موازین بهداشتی، جلسات کوچک و برنامه‌هایی ابتکاری همچون «هر خانه یک حسینه» به‌ عنوان الگوهایی جدیدی مطرح شد.

عضو قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهید ابراهیم هادی اصفهان ادامه داد: در راستا همین برنامه‌های ابتکاری در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در شرایط پیش‌آمده، قرارگاه شهید ابراهیم هادی پیش از آغاز ماه محرم با حضور در بیش از ۷۰ منزل شهید به خانواده شهدا ادا احترام کرده و پرچم‌های عزا حسینی را برای نصب به درب منازل به آن‌ها اهدا کردند.

وی با اشاره به هدف برگزاری برنامه ۴۰ روضه تا اربعین تصریح کرد: از آنجایی‌که بیشتر پدر و مادران شهدا سن بالایی دارند و شاید نتوانند در جلسات عزاداری اباعبدالله (ع) شرکت کنند پیشنهاد شد پس از ثبت‌نام، از عاشورا تا اربعین حسینی هرروز در منزل یک شهید حاضر شده و مراسم روضه‌ای شامل تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی استاد احمد مقیمی پیرامون تحلیل تاریخی واقعه کربلا در قالب پرسش و پاسخ و همچنین استفاده از مرثیه‌خوانی مداحان همان محله برگزار شود.

 

میرسعیدی یادآورشد: به دلیل رعایت بحث‌های بهداشتی، این برنامه داخل حیاط منازل و یا کوچه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و به دلیل عدم امکان پذیرش جمعیت زیاد در این برنامه هرروز بر اساس ظرفیت، جهت شرکت در این مراسم ثبت‌نام می‌شود و عزاداران حسینی با ارسال «نام و نام خانوادگی» خود به شماره ۰۹۹۲۷۸۵۸۳۸۶ می‌توانند جهت شرکت در برنامه ثبت‌نام کنند.

عضو قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهید ابراهیم هادی در پایان گفت: خانواده شهیدان محسن شریف‌زاده، رسول باطنی، علی قوچانی، محسن امیدیان، امیر بهداد، محسن آذرکیش، اسماعیل فاتحی و سجاد شاه‌سنائی از جمله خانواده‌های شهدایی هستند که تاکنون در این طرح میزبان مجلس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول