اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«تنت» خرج خودش را درآورد!/فروش 200 میلیون دلاری تنها در 2 هفته

فیلم سینمایی «تنت» که با هزینه کلان دویست میلیون دلاری به کارگردانی «کریستوفر نولان» ساخته شده، در گیشه جهانی از مرز 200 میلیون دلار عبور کرد.

«تنت» خرج خودش را درآورد!/فروش 200 میلیون دلاری تنها در 2 هفته

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «تنت» علی رغم فروش ضعیف در آمریکا، در گیشه جهانی رقم ۲۰۰ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرد.

فیلم سینمایی «تنت» که با هزینه کلان دویست میلیون دلاری به کارگردانی «کریستوفر نولان» ساخته شده، در گیشه جهانی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

فیلم «تنت» (Tenet) ساخته «کریستوفر نولان» در حالی که سینماهای ایالات متحده در تلاش برای جذب مخاطب در شرایط شیوع ویروس کرونا هستند، در سطح جهانی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

این فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی که در آن روایت به صورت وارونگی زمان به تصویر کشیده شده، در دومین آخر هفته اکران خود در آمریکا و کانادا ۶.۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد که نشان دهنده کاهش ۲۹ درصدی در مقایسه با  آخر هفته اکران افتتاحیه است.

در ابتدای اکران، برادران وارنر، استودیوی سازنده «تنت»، تخمین زده بودند که این فیلم می تواند ۲۰ میلیون دلار کسب کند. در صورتی که فیلم از جمعه تا یکشنبه در آمریکای شمالی تنها ۹ میلیون دلار فروش داشت. به طور سنتی، استودیوها هر روز اطلاعات گیشه را به اشتراک می گذارند، اما در مورد «تنت» چنین نبوده است.

کمپانی «برادران وارنر» می دانست که این فیلم در میان همه گیری ویروس کرونا با فروشی کند آغاز خواهد شد، اما این استودیو امیدوار بود که «تنت» در آمریکا عملکرد بهتری داشته باشد.

کمتر از یک هفته بعد از اکران داخلی فیلم «تنت»، کمپانی «برادران وارنر» اکران دنباله فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز۱۹۸۴» را از ماه اکتبر به روز کریسمس به تأخیر انداخت.

تقریباً ۶۵ تا ۷۵ درصد سالن های سینما در آمریکا بازگشایی شده اند، اما بازارهای بزرگی مانند نیویورک، لس آنجلس و سان فرانسیسکو بسته هستند.

سینماهایی که فعالیت خود را از سر گرفته اند این کار را با کاهش ظرفیت انجام داده اند و فروش بلیط را به طور خودکار محدود می کنند.

کمپانی برادران وارنر ابراز خوشبینی کرد که با باز شدن بازارهای اصلی سینما در آمریکا، فروش این فیلم بهبود خواهد یافت.

«تنت» (Tenet)، یک فیلم آمریکایی در حال اکران در ژانر علمی تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون ستارگان فیلم هستند.

«تنت» ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برود اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تأخیر افتاد. بالاخره اکران این فیلم در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر به صورت آی‌مکس، ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری آغاز شد.

«تنت» با نظرات مثبت منتقدان همراه بود.  تیم بازیگری و وجه فنی فیلم ستایش شد اما از نظر پیچیدگی و گنگ بودن داستان و ضعف در شخصیت‌پردازی مورد انتقاد قرار گرفت.

داستان فیلم از این قرار است که دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌ است.

خبر ساخت «تنت» از اینجا آغاز شد که در ژانویه ۲۰۱۹ اعلام شد که کریستوفر نولان ساخت فیلم جدید خود را آغاز کرده ‌است و سپس اعلام شد که فیلم در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. در مارس ۲۰۱۹ اعلام شد که رابرت پتینسون، جان دیوید واشنگتن و الیزابت دبیکی به عنوان بازیگران اصلی فیلم به پروژه پیوسته‌اند.

فیلم‌برداری فیلم از مه ۲۰۱۹ آغاز شد. «تنت» در هفت کشور از جمله بریتانیا، هند، دانمارک و ایتالیا جلوی دوربین رفت. در می ۲۰۱۹، عنوان «تنت» برای فیلم اعلام شد و سپس خبر رسید که کنت برانا، دیمپل کاپادیا، آرون تایلر-جانسون، کلیمانس پوزی و مایکل کین به گروه بازیگران فیلم اضافه شدند. نولان این فیلم را نیز همچون آثار قبلی خود با دوربین ۷۰ میلی‌متری آی‌مکس که بسیار به آن علاقه دارد، فیلم‌برداری کرده‌است.

بعد از «پرستیژ» و «بی خوابی» این سومین فیلم نولان است که «هانس زیمر» ساخت موسیقی آن را برعهده ندارد. وظیفه آهنگسازی این فیلم برعهده «لودویگ گورانسون» است که در سال ۲۰۱۸ برای ساخت موسیقی فیلم «پلنگ سیاه» برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول