اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

الیزه| فشار ماکرون به سیاسیون لبنان درخصوص تشکیل کابینه ادامه دارد

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون به فشار بر سیاسیون لبنانی جهت تشکیل کابینه در هفته جاری ادامه می‌دهد.

الیزه| فشار ماکرون به سیاسیون لبنان درخصوص تشکیل کابینه ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ الیزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال فشار آوردن به سیاسیون لبنان درخصوص تشکیل کابینه دولت این کشور است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سران سیاسی لبنان در تاریخ یکم سپتامبر و در جریان سفر ماکرون به لبنان، به او وعده دادند که کابینه‌ای تکنوکرات بدون تعلقات حزبی را در حدود دو هفته تشکیل می‌دهند.

یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه لبنان قرار است روز دوشنبه برنامه‌های خود برای تشکیل کابینه را به «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کند.

به نوشته رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات درباره فشارهای ماکرون به سیاسیون لبنان، گفت: «رئیس‌جمهور به درخواست‌ها از بازیگران سیاسی مختلف در لبنان [برای تشکیل کابینه] ادامه می‌دهد».

پیش از این وب‌سایت «النشره» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، تماس‌های ماکرون با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای باز کردن گره کرسی وزارت دارایی (جهت تشکیل دولت جدید) به جایی نرسیده است. (جزئیات بیشتر)

ماکرون هفته گذشته و در جریان سفر به لبنان به مقامات این کشور تا پایان ماه اکتبر (۱۰ آبان) برای آغاز برنامه اصلاحات مهلت داد.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که کشورش در صورت کارشکنی در مسیر اجرای اصلاحات مورد نظر پاریس، تحریم‌هایی علیه سیاستمداران لبنانی وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول