اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازدید استاندار از پروژه‌های عمرانی کرمانشاه/ تقاطع شهید «قاسم سلیمانی» دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه گفت: تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

بازدید استاندار از پروژه‌های عمرانی کرمانشاه/ تقاطع شهید «قاسم سلیمانی» دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز به همراه سعید طلوعی شهردار در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر، ابتدا از پروژه تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی (ره) کرمانشاه به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در سه سطح زیرگذر، روگذر و سطح صفر طراحی شده است، بازدید کرد.

در پروژه غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) کرمانشاه، ۱۱۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شده، همچنین ۳۸۰ قطعه پیش ساخته بتونی با سه هزار تن آرماتور در پل زیرگذر به کاررفته است.

حمید اعتصام‌فر، معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه از شرق به غرب و بالعکس  فروردین‌ماه افتتاح شد، گفت: اعتبار اولیه این پروژه  ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و از ۳۰۸ سگمنتال موجود ۲۲۷ مورد آن نصب شده است.

اعتصام‌فر تصریح کرد: زیرگذر این پروژه از شمال به جنوب و بالعکس و روگذر آن هم از سمت غرب به شمال و شرق به جنوب است.

کرمانشاه سال ۱۴۰۰ صاحب تله‌کابین می‌شود

استاندار کرمانشاه در ادامه این برنامه کاری از پروژه تله‌کابین هم بازدید کرد و روند عملیاتی این طرح گردشگری و تفریحی کرمانشاه را بررسی کرد.

داریوش معصومی، مدیر پروژه تله‌کابین کرمانشاه نیز در گزارشی از روند پیشرفت پروژه، اظهار داشت: پروژه تله‌کابین کرمانشاه ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی از  تکمیل مسیر این پروژه تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: کل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد.

معصومی با بیان اینکه در خصوص این پروژه هیچ مشکلی با میراث فرهنگی نداریم، گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه خارج از محدوده میراث فرهنگی طاق‌بستان است.

وی طول مسیر این پروژه را یک‌هزار و ۳۳۲ متر و ۱۵ سانتی‌متر و اختلاف ارتفاع آن را ۶۴۰ متر اعلام کرد و افزود:  برآورد اولیه اعتبار این طرح به دلیل نوسانات قیمت ارز مشخص نیست.

مدیر پروژه تله‌کابین کرمانشاه خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه مردم می‌توانند از میدان کوهنورد بوستان کوهستان تا محدوده دشت کاهو در کوه‌های طاق‌بستان بالا بروند.

گفتنی است، کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است و شهرداری کرمانشاه در قالب هشت منطقه به شهروندان آن خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول