اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف لاشه ۲۴ رأس حیات وحش در منطقه شکار ممنوع دماوند/ محیط زیست: اوضاع تحت کنترل است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در هفته گذشته ۲۴ لاشه مربوط به کل، بز، قوچ و میش وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف شد.

کشف لاشه ۲۴ رأس حیات وحش در منطقه شکار ممنوع دماوند/ محیط زیست: اوضاع تحت کنترل است

محمد فریدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند، اظهار کرد: مأموران محیط زیست در هفته گذشته طی پایش یک منطقه شکار ممنوع، به صورت موردی با لاشه شش کل و بز و ۱۸ قوچ و میش مواجه شدند و اقدام به جمع آوری لاشه‌ها و دفع بهداشتی آن‌ها کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی پنج روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علائم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، ادامه داد: دامپزشکی علت مرگ این گونه‌ها را پی‌پی‌آر یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام کرد اما هنوز با قطعیت نمی‌توان این موضوع را تأیید یا رد کرد و این موضوع نیازمند انجام آزمایشات و بررسی بیشتر درصورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تشریح اقدامات انجام شده برای کنترل و جلوگیری از تلفات بیشتر با اعلام اینکه اوضاع تحت کنترل است، تأکید کرد: ضدعفونی آبشخورها و چشمه‌ها و اطراف آن که محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود همچنین با پیگیری‌های انجام شده و بنا به اعلام دامپزشکی بیش از ۹۰ هزار دام اهلی در دماوند واکسینه شدند و از طرفی اقدام لازم و کنترلی برای ورود دام اهلی به مناطق حیات وحش انجام شد.

فریدی با بیان اینکه پایش مستمر منطقه و رصد حیات وحش از سوی تیم‌های کارشناسی استان، دامپزشک محیط زیست و محیط بانان انجام می‌شود، افزود: بر اساس آخرین سرشماری مناطق محیط زیست در دماوند شامل منطقه شکار ممنوع کوه سفید و اثر طبیعی ملی دریاچه تار و هویر تعداد ۱۸۵۰ قوچ و میش و ۲۲۰ کل بز در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول