اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر «مارتین گریفیتس» به ریاض و دیدار با مقامات دولت مستعفی یمن

فرستاده سازمان ملل در امور یمن به ریاض رفت و درباره راه‌حل سیاسی فراگیر در یمن با مقامات دولت مستعفی رایزنی کرد.

سفر «مارتین گریفیتس» به ریاض و دیدار با مقامات دولت مستعفی یمن

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن هفته جاری به ریاض سفر کرد.

وی در این سفر با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی، «محمد آل جابر» سفیر سعودی در یمن و تعدادی از مقامات دولت مستعفی از جمله «محمد الحضرمی» وزیر خارجه، «احمد عبید بن دغر» مشاور «عبد ربه منصور هادی» و «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن دیدار کرد.

بر اساس گزارش‌ها، گریفیتس در این سفر به اصلاحات اخیر بر پیش‌نویس بیانیه مشترک طرف‌های یمنی برای آتش‌‎بس فراگیر و رفتن به سمت راه‌حل سیاسی در یمن پرداخت.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نوشت، گریفیتس در این دیدارها از پیشرفت در اجرای توافق ریاض استقبال و بر ضرورت توقف درگیری‌ها در «مأرب» در مرکز یمن تأکید کرد.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن در مردادماه گذشته نیز با با مقامات دولت مستعفی یمن و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی در ریاض دیدار کرد.

ائتلاف سعودی-اماراتی از فروردین سال ۱۳۹۴ حملات خود را علیه ملت یمن آغاز کردند تا به زعم خود بتوانند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگردانند که تا کنون موفق به این کار نشده‌اند.

جنگ علیه ملت یمن با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون هزاران یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول