اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 27 خانه هلال در خدابنده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح دو باب خانه هلال در شهرستان خدابنده، تعداد خانه‌های هلال این شهرستان به 27 مورد رسید.

فعالیت 27 خانه هلال در خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام میرزایی در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه‌های هلال در فرمانداری شهرستان خدابنده و بخش مرکزی این شهرستان در روستای یک هزار و 280 خانواری محمود آباد افتتاح شد.

وی افزود: روستای محمودآباد و روستاهای تابعه آن حادثه‌خیز است و در گذشته چندین مورد سیل در این روستاها و روستاهای تابعه جاری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نقش آموزش کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه به عنوان یک ماموریت در کاهش تلفات جانی و مالی هلال احمر را موظف کرده تا نسبت به ترویج فرهنگ یادگیری کمک‌های اولیه که موجب ارتقای عملکرد افراد در حوادث و سوانح می‌شود، اقدام کند.

میرزایی تاکید کرد: راه‌اندازی خانه هلال در بخش مرکزی روستای محمودآباد با همکاری دهیاری این روستا انجام شده که امید داریم، بتوانیم با توجه به دامنه و گستردگی محمودآباد که 28 روستا را  تحت پوشش قرار می‌دهد ساکنان در این روستاها را تحت پوشش آموزش همگانی و کمک‌های اولیه قرار دهیم و نیروهای عملیاتی برای مقابله با حوادث و سوانح تربیت کنیم و ارائه خدمات عام‌المنفعه در سطح روستاها نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط خود مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از مهمترین اهداف مهم راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری و محلات استان زنجان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در جمعیت هلال احمر از غنچه‌های هلال در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند داوطلبانه در هلال احمر فعالیت داشته باشند و آموزش همگانی و کمک‌های اولیه برای همه این گروه‌های سنی در خانه‌های هلال ارائه می‌شود.

میرزایی یادآوری کرد: در خانه‌های هلالی که افتتاح و راه‌اندازی می‌شود بلافاصله عضوگیری آغاز و ارائه آموزش‌های همگانی نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای مردادماه سال‌جاری نیمه نخست شهریور امسال بیش از یک هزار و 30 نفر از اعضای خانه‌های هلال در سطح این استان از آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مردادماه سال‌جاری تاکنون بیش از 116 دوره آموزشی در خانه‌های هلال فعال برای اعضای این خانه‌ها برگزار شده است.

وی افزود: فراگیران پس از گذراندن این دوره‌ها به آموزش کمک‌های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می‌شوند تا از آموزش‌های تخصصی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دهیاری روستای محمودآباد فضای مناسبی را در اختیار هلال احمر قرار داده‌اند و با در اختیار دادن فضایی دیگر در همین مکان می‌توانیم اقلام امدادی را برای توزیع در حوادث و امدادرسانی در این محل دپو کنیم.

شایان ذکر است، افتتاح خانه هلال فرمانداری خدابنده با حضور فرماندار و معاون عمرانی و افتتاح خانه هلال روستای محمود آباد نیز با حضور دهیار، روحانیون و معتمدین محلی و اعضای شورای اجرایی انجام شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول