اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مرداد ماه

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در مرداد ماه امسال 72 نفر ( 60مرد و 12 زن) هستند که این رقم در مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشت.

افزایش 20 درصدی  فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی، اظهار کرد: کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در مرداد ماه امسال ۷۲ نفر ( ۶۰ مرد و ۱۲ زن) هستند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: از کل متوفیات حوادث رانندگی مرداد ماه ، یرون شهری ۴۵ نفر ، محور درون شهری ۲۴ نفر، و راه روستایی ۳ نفر را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: همچنین بیشترین فوتی مربوط به شهرهای ساری با ۱۶، بابل با ۱۰ و آمل با ۶ فوتی و شهرهای نکا و گلوگاه بدون فوتی گزارش شده است.

این عضو شورای قضایی مازندران اضافه کرد: بر اساس این گزارش ۲۰ نفر عابر، ۲۰ نفر راننده، ۱۸ سرنشین ،۱۳موتور سوار و یک نفر دوچرخه‌سوار هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در مرداد ماه سال جاری هزار و ۱۴۹ نفر اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش هستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که بیشترین فوتی در جاده‌های برون شهری رخ داده است این موضوع می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول