اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تقویت توان صادراتی و توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها از طریق شبکه‌ واسطه‌های صادراتی

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری گفت: تمرکز اصلی‌مان روی توسعه بین‌المللی و صادرات و انتقال تکنولوژی است و برنامه‌هایی در تقویت توان صادراتی و توسعه بازار از طریق شبکه واسطه صادراتی داریم.

تقویت توان صادراتی و توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها از طریق شبکه‌ واسطه‌های صادراتی

روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حوزه تجاری‌سازی چرخ‌ کماکان می‌چرخد، گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰۰ مرکز نوآوری ایجاد و حمایت شده که استارتاپ‌ها و ایده‌ها در آن رشد می‌کنند؛ همچنین می‌توان گفت طی این مدت بیش از ۱۰ شتاب‌دهنده صادراتی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار گرفته که عمدتاً جزو بخش خصوصی هستند و به اکوسیستم ورود می‌کنند. 

* تمرکز روی توسعه بین‌المللی صادرات و انتقال تکنولوژی 

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری در ادامه گفت: در حال حاضر تمرکز اصلی‌مان روی بحث توسعه بین‌المللی صادرات و انتقال تکنولوژی است که در این زمینه دو برنامه اصلی داریم؛ یکی از آنها تقویت توان صادراتی شرکت‌ها و دیگری توسعه بازار از طریق شبکه‌ واسطه‌های صادراتی است. 

* تمرکز روی شبکه‌ واسطه‌های صادراتی و غنی‌تر کردن آن

استیری اضافه کرد: سعی داریم شبکه‌ واسطه‌های صادراتی را غنی‌تر و از نظر کمیت بیشتر کنیم. این شبکه‌های صادراتی در کشورهای هدف صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۳۰ واسطه صادراتی که عمدتاً ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند به دانش‌بنیان‌ها سرویس می‌دهند که یک شبکه خصوصی است و فقط معاونت علمی آنها را بعد از ارزیابی وارد شبکه می‌کند.

وی در پایان گفت: هدف صادرات جمهوری اسلامی ایران ۱۵ کشور همسایه از جمله چین، هند، حوزه اوراسیا، قزاقستان، روسیه و بلاروس است؛ بنابراین بر این جنبه از موضوع متمرکز هستیم تا واسطه‌ها را در این کشورها بیشتر کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول