اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس من| تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی

عضو کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی در رابطه با رشته‌های 7 گانه، چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه به طور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می‌شود.

فارس من| تعیین تکلیف رشته مدیریت پروژه پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم‌ارزی

فیاض رحیم‌زاده رئوفی نماینده وزارت علوم در کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به شرایط تدوین شده به منظور شرکت در آزمون و اخذ پروانه نظام مهندسی، گفت: نحوه نگرش به مسئله تعیین شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی در قالب برنامه‌های محتوایی در حال انجام است و بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه که به واسطه اجتهاد شخصی به وجود می‌آید با تعیین یک زیرساخت منطقی جایگزین خواهد شد. این امر منجر به بروز ثباتی در این حوزه شده و شرایط را برای برنامه‌ریزی افراد به وجود می‌آورد.

 نماینده وزارت علوم در کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به دشواری‌های موجود در این حوزه، گفت: اخذ و تجمیع نظرات در این حوزه به واسطه طیف‌های متفاوت فکری بسیار دشوار است، زیرا بحث‌های محتوایی مرتبط با بخش دانشگاهی است و نظر افراد حاضر در نظام مهندسی نیز به واسطه اهمیت کار نیز شرط است.

*شرایط احراز صلاحیت رشته‌ها برای حضور در آزمون نظام مهندسی، شفاف می‌شود

وی با اشاره به این نکته که طراحی، نظارت و سایر موارد مرتبط با نظام مهندسی در صورتی که غلط انجام شود، می‌تواند حکم مرگی را امضا کرده و همین امر اهمیت این کار را افزایش می‌دهد، افزود: در شرایط کنونی در حال جمع آوری و ارائه مصوبات مشخص برای 7 رشته درگیر در نظام مهندسی هستیم و به سبب این کار ماتریسی بدست می‌آید که مطابق آن می‌توان اظهار کرد، فلان دوره ناپیوسته اگر با دورۀ دیگری همراه شود، می‌تواند شرایط حضور در آزمون نظام مهندسی را احراز کند.

رحیم‌زاده رئوفی در بیان اینکه در مرحله تکمیل مصوبات تاکنون 3 معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی تغییر کرده و همین امر کار را دشوار کرده است، تصریح کرد: پس از ارائه مصوبات مرتبط با رشته‌های هفت گانه، هیچ رشته‌ای برای شرکت در آزمون نظام مهندسی به طور متقن رد یا تایید نشده و هر فرد متقاضی شرکت با مطابقت چارت درس‌های گذارنده با مصوبات موجود، متوجه می‌شود که اجازه شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارد یا خیر. 

*پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی، راجع با رشته مدیریت پروژه تصمیم‌گیری می‌شود

این مقام مسئول، ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت پروژه، گفت: تغییرات پیشین رخ داده در زمینه مجوز حضور در آزمون‌های نظام مهندسی، مرتبط با بنده نیست اما از زمانی که این مسئولیت به بنده سپرده شده در حال تکمیل مصوبات راجع به این حوزه هستم.

رحیم زاده رئوفی، ادامه داد: پس از تکمیل مصوبات کمیسیون هم ارزی در رابطه با رشته‌های 7 گانه، چارت آموزشی رشته مدیریت پروژه به طور دقیق بررسی شده و سپس نسبت به اخذ تصمیم در رابطه با این رشته اقدام می‌شود.

عضو کمیسیون هم ارزی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با تشریح شرایط فارغ التحصیلان رشته مدیریت پروژه، اظهار داشت: با تکمیل مصوبات، ممکن است اعلام شود که فارغ التحصیلان این رشته با گذارندن واحدهایی در دانشگاه‌های مورد  تایید کمیسیون، می‌توانند نسبت به اخذ شرایط حضور در آزمون نظام مهندسی اقدام کنند.

لازم به تاکید است، این سوژه در سامانه «فارس من» با عنوان « رشته مدیریت پروژه زیرنظر نظام مهندسی قرار نمی‌گیرد؟ » ثبت شد و تاکنون 180 نفر نسبت به امضا آن اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول