اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در این استان تولید می‌شود.

تولید سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در استان سمنان

مهدی قرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۲۷ نهالستان دارای مجوز در استان سمنان، سالانه حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال استاندارد در استان تولید می‌کند.

وی افزود: این نهال‌ها شامل ارقام مناسب و مقاوم زردآلو، بادام دیرگل، پسته، انگور، انار، انجیر و گردوی دیرگل بوده که نیاز باغداران استان سمنان را تأمین می‌کند و علاوه بر آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید نهال استاندارد در استان با هدف توسعه نهالستان‌ها برای تولید نهال گواهی‌شده ایجاد باغ مادری استاندارد در دستور کار استان قرار گرفته است.

قرائیان گفت: در حال حاضر مجوز باغ مادری پسته با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و توسط مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور صادر و در سطح سه هکتار احداث شد و همچنین مراحل اخذ مجوز و احداث باغ مادری زردآلو، بادام و انگور نیز در دست اقدام است.

وی درباره اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در باغ‌ها نیز گفت: در سال گذشته با کمک بخش مدیریت آب ‌و خاک در یک‌هزار و ۵۴۵ هکتار سیستم آبیاری تحت‌فشار اجرا شد و مجموعاً سطح باغ‌های مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار به بالغ بر ۱۸ هزار هکتار رسید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: پیگیری امورات بیمه باغ‌ها در قالب ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در دستور کار بوده و حدود ۱۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از باغ‌های استان بیمه بوده که به نسبت کل سطح بارور حدود ۴۶ هزار هکتار در سطح کشور قابل‌ملاحظه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول