اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با فساد یاری کننده دستگاه قضایی باشند

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقشی اساسی در حل مشکلات جامعه دارند و می‌طلبد این گروه‌های مهم قوه قضائیه را در مبارزه با فساد یاری کنند.

سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با فساد یاری کننده دستگاه قضایی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام صبح امروز در  نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد استان گفت: برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم ترین برنامه‌ها را تقویت ارتباط نزدیک با جامعه، به ویژه جامعه نخبگان  می داند که هدف از تقویت ارتباط با مردم شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مطالبه گری در بین افراد جامعه است.

وی مشارکت در رفع مشکلات جامعه را کاری بزرگ و پر اجر دانست و افزود: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر این که سازمان‌های مردم نهاد نقش پر رنگی در جامعه دارند اظهار کرد: سمن‌ها می‌توانند به نهادینه کردن مسئولیت پذیری در جامعه کمک کنند که از این طریق می‌توان پاسخگویی مسئولین را افزایش داد و بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یک پل ارتباطی بین دستگاه قضایی و سازمانهای مردم نهاد است و از این طریق می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با کمک این سازمان‌ها بسیاری از مشکلات را بررسی و حل و فصل کرد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و مطالبه گری از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در راستای کاهش جرائم و آسیب‌هاست که سمن‌ها می‌توانند نقش موثری در مطالبه گری از دستگاه‌های مربوطه داشته باشند.

وی بیان داشت: سمن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی چون دفاع از حقوق عامه و حقوق شهروندی، پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، اعلام مفاسد و ترویج صلح و سازش دستگاه قضایی را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: تلاش داوطلبانه شما و کمک به حل مشکلات مردم و جامعه، کار بزرگ و ارزشمندی است و دادگستری استان آمادگی کامل دارد که نیازهای حقوقی سمن‌ها را با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی مرتفع کنند.

در پایان این نشست؛ نمایندگان سازمان های مردم نهاد و خیرین استان به بیان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادهای خود در راستای ارتباط هر چه بیشتر با دستگاه قضایی و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول