اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت ۱۷ جمعیت و جریان بحرینی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

۱۷ جمعیت و جریان بحرینی در بیانیه‌ای مشترک مخالفت خود با عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

مخالفت ۱۷ جمعیت و جریان بحرینی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۷ جمعیت و جریان بحرینی در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر پایبندی به اصول ملت بحرین در خصوص آرمان فلسطین و قانون اساسی آن که عادی‌سازی روابط با این رژیم را جرم می‌داند، تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که تمامی اشکال عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی هیچ صلحی را برقرار نکرده و به احقاق حقوق ملت فلسطین منجر نشده است بلکه دشمن را به سمت ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه فلسطین، مقدسات اعراب و مسلمانان از جمله قدس شریف سوق داده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، در بیانیه مذکور آمده است: دستیابی به آنچه معاهده صلح بین بحرین و دشمن صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خوانده شده، شوک بزرگی در میان ملت بحرین ایجاد کرد و ناراحتی و مخالفت مردم، انجمن‌های سیاسی، موسسات جامعه مدنی و تمامی شخصیت‌های ملی را برانگیخت.

همچنین گروه «المنبر الإسلامی» شاخه سیاسی جمعیت الإصلاح وابسته به اخوان‌المسلمین نیز در بیانیه‌ای از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد.

در بیانیه این گروه آمده است که مسئله فلسطین مسئله محوری برای برقراری صلح در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی است که عربستان سعودی در سال ۲۰۰۲ آن را اعلام کرد.

انجمن‌هایی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، عبارتند از: التجمع الوطنی الدیمقراطی الوحدوی، المنبر التقدمی، التجمع القومی الدیمقراطی، التجمع الوطنی الدستوری، الوسط العربی الإسلامی، الاتحاد العام لنقابات عمال البحرین، جمعیة المحامین البحرینیة، جمعیة الشبیبة البحرینیة، جمعیة أوال النسائیة، الاتحاد النسائی البحرینی، جمعیة مدینة حمد النسائیة، جمعیة فتاة الریف، جمعیة المرأة البحرینیة، جمعیة الشباب الدیمقراطی، الجمعیة البحرینیة لمقاومة التطبیع مع العدو الصهیونی، جمعیة سترة للارتقاء بالمرأة، جمعیة نهضة فتاة البحرین".

روز جمعه بحرین از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.

گروه‌های فلسطینی این توافق را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمردند.

حدود یک ماه پیش نیز امارات روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد و قرار است بزودی در کاخ سفید توافق صلح دو طرف امضا شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول