اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

دوره آموزش ICDL

شاید تا سال های گذشته، برای مثال 15 سال پیش وقتی صحبت از کامپیوتر و کار با آن می شد، کم تر کسی مدعی می شد که به طور کامل می تواند با آن کار کند و در این زمینه فردی حرفه ای است.

دوره آموزش ICDL

شاید تا سال های گذشته، برای مثال 15 سال پیش وقتی صحبت از کامپیوتر و کار با آن می شد، کم تر کسی مدعی می شد که به طور کامل می تواند با آن کار کند و در این زمینه فردی حرفه ای است. حتی تا همین 10 سال پیش بسیاری از شرکت ها برای استخدام نیروی کار به مهارت کامل ICDL  و کار با کامپیوتر اشاره مستقیم نمی کردند اما امروز دیگر این طور نیست!

همین حالا که گاهی چشمم به آگهی های استخدام می خورد اولین چیزی که نظرم را جلب می کند اشاره به داشتن مهارت کار با کامپیوتر یا همان ICDL است. سال ها پیش زمانی که دنبال کاری مناسب بودم و روزنامه ها و بخش استخدامی شان را زیرورو می کردم شاید کم تر به آگهی برمی خوردم که یکی از شرایطش تخصص داشتن در کار با کامپیوتر بود اما این روزها دیگر عنوان کردن چنین شرطی بسیار کم رنگ تر شده چرا که تقریبا همه به این باور رسیده اند که در عصر تکنولوژی نمی توان بدون چنین مهارت هایی گذران زندگی کرد؛ باوری که من 6 سال است به آن ایمان آوردم!

زمانی که از دانشگاه بیرون آمدم، با در دست داشتن یک مدرک کارشناسی این طور فکر می کردم که دیگر تمام است، حالا با صدها فرصت شغلی مختلف روبرو می شوم و می توانم از بین آن ها بهترین را انتخاب کنم چون من دیگر یک فرد تحصیل کردم! اما این ها تمام زاییده ذهن و خیال خودم بود. هنگامی که به طور جدی قصد ورود به بازار کار را گرفتم تازه فهمیدم که به جز داشتن یک مدرک دانشگاهی باید امتیازهای مثبت دیگری نیز داشت، امتیازهایی مثل کار با کامپیوتر آن هم به طور حرفه ای! اگر شما نیز درحال حاضر چنین مشکلی گریبانگیرتان است بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و همین حالا در یک دوره آموزش ICDL ثبت نام کنید.

بدون شک استخدام می شوید

به شخصه پیش از وقتی که در کاری استخدام شدم هرگز این موضوع را باور نکرده بودم که شرکت ها و سازمان ها تا این حد به داشتن مهارت کامپیوتری افراد تاکید دارند. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به دنبال کار می گردند؛ اگر چنین است باید بگوییم که داشتن مدرک ICDL برای شما می تواند مثل کلید استخدام باشد. چرا که این روزها بسیاری از کارفرمایان با دیدن گواهینامه مهارت کامپیوتری، صلاحیت شما را برای استخدام تا میزان زیادی تائید می کنند. در حقیقت ICDL همان گواهینامه بین المللی کامپیوتر و مختصر شده عبارت “International Computer Driving Licence”  می باشد. این گواهینامه نشان دهنده این است که فرد دارنده مدرک، مهارت های پایه ای کار با کامپیوتر را دارد.

من درحال حاضر مدیر بخشی از یک شرکت بزرگ هستم و می توانم اقرار کنم که فراگیری مهارت های کامپیوتری آن هم درحد حرفه ای توانست کمک بزرگی به ارتقا و پیشرفتم در کار کند. حتی این پیشرفت موجب شد زندگی شخصیم نیز متحول شود. حال که در چنین مقامی قرارگرفتم درآمد ماهانه ام شاید 10 برابر زمانی شده که بدون هیچ مهارت قدم در بازار کار گذاشتم. درحقیقت می توانم بگویم که شرکت در دوره ICDL توانست رزومه ام را کامل کند. اگر هرچه تلاش می کنید کار مناسب با خودتان را نمی یابید و  یا در شغلی که در آن فعالیت می کنید، سال هاست هیچ پیشرفت و افزایش حقوقی نداشتید پس بهتر است دست به کار جدیدی بزنید، برای مثال در دوره ICDL شرکت کنید. مطمئنان بسیاری از افراد دچار این توهم هسستند که خیلی خوب می توانند با کامپیوتر کار کنند اما درحالی که نمی دانند کار کردن با آن تنها روشن و خاموش کردن و باز کردن، بازکردن و سرچ در یک مرورگر یا کار با وورد نیست!

زمانی که تصمیم گرفتم در رزومه ام تغییری ایجاد کنم، آن هم با فراگیری دانش ICDL تقریبا هر روز سایت ها، روزنامه و تبلیغات در فضای مجازی را نگاه می کردن تا وقتی که با یک موسسه آموزشی معتبر آشنا شدم؛ موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان. شاید در ابتدا زمانی که نامش را دیدم لحظه ای با خودم فکر کردم که از کجا می توان به آن اطمینان کرد؟ از کجا معلوم که معتبر باشد؟ اما با ورود به سایت و دیدن رضایت دانشپذیران برای تمام سوالاتم پاسخ مناسبی پیدا کردم.

خوشبختانه موسسه آموزرش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری دوره ICDL این فرصت را برای تمام علاقه مندان و جوینده های کار فراهم کرده تا تمام دانش و مهارت های موردنیاز را کسب کنند و به عنوان نیرویی متخصص قدم در بازار کار بگذارند. شاید حدود 10 سال گذشته اصلا به این فکر هم نمی کردم که مجبور باشم برای داشتن فرصت های شغلی بهتر و درآمد بالاتر در چنین دوره آموزشی شرکت  کنم، اما حالا خوشحالم که توانستن جای خالی در رزومه ام را با گرفتن گواهینامه ICDL پرکنم!

شما هم اگر به اصطلاح توهم باهوشی دارید و فکر می کنید  که در زمینه کار با کامپیوتر بهترین هستید بهتر است از دید کارفرمایان و مدیران ارشد شرکت ها به خود نگاهی بیاندازید، آیا تمام شرایطی که آن ها می خواهند را دارید؟ اگر نه همین حالا برای شرکت در این دوره کاربردی اقدام کنید. دوره ای که در پایان آن می توانید مدرک ICDL با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت کنید؛ چه از این بهتر!!!

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول