اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فاز دوم آبرسانی به اراضی دشت امامزاده جعفرو خان احمد گچساران 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و خان احمد گچساران در 2فاز اجرا شد، گفت: فاز دوم این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فاز دوم   آبرسانی به اراضی دشت امامزاده جعفرو خان احمد گچساران 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عزیز فیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:   35 هزار هکتار زمین قابل کشت  در شهرستان گچساران وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون85 درصد از اراضی دیم گچساران به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار هکتار زمین آبی در گچساران وجود دارد، افزود: از سال 92 تاکنون 12 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان  از دیم به آبی تبدیل شده است.

 معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:  در سالهای اخیر 3500 هکتار از اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر  در فاز اول به سیستم آبیاری نوین مجهز شده  و در حال حاضر 3100 هکتار از زمین‌های دشت خان احمد در قالب فاز دوم آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در دست اجرا است.

 فیلی با بیان اینکه فاز دوم آبرسانی به اراضی امام زاده جعفر و خان احمد  از بند رودخانه زهره در دست اقدام است، افزود: فاز دوم این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی آخرین برآورد اعتباری این پروژه را  ۲۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر طرح انتقال آب به هفت هزار هکتار از اراضی گچساران در دست اجرا است، عنوان کرد: هم‌اینک طرح آبیاری نوین در چهار هزار 800 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لیشتر خیرآباد و یک هزار و 200 هکتار  از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی در دست  اجرا است.

فیلی خاطرنشان کرد: همچنین با آبگیری سد چم شیر گچساران هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست این سد هم آبی خواهد شد.

 انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول