اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک تا احتکار یک هزار و ۲۶۰ تن ذرت در مازندران

احتکار یک هزار و 260 تن ذرت، کشف 70 کیلو گرم تریاک در چالوس و نوشهر، کشف 8 کیلوگرم تریاک در بهشهر، کشف کشف 11 کیلوگرم تریاک در قائمشهر، کشف بیش از 3 کیلو 800 گرم تریاک در فریدونکنارو کشف 50 فقره سرقت در گلوگاه از اقدامات پلیس طی روزهای اخیر در استان بوده است.

از کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک تا احتکار یک هزار و ۲۶۰ تن ذرت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار مرتضی میرزایی فرمانده نیروی انتظامی مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی انبار احتکار خوراک دام در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضایی این انبار مورد بازرسی قرار گرفت.

*احتکار یک هزار و ۲۶۰ تن ذرت

وی افزود: در بازرسی از این انبار بیش از یک هزار و ۲۶۰ تن ذرت به همراه ۵۳۰ تن سویا و ۲۳۰ تن کلزا ویژه خوراک دام که به صورت غیر مجاز نگهداری می شد کشف و با همکاری سازمان صمت این انبار پلمب شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای احتکار شده ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است خاطرنشان کرد: در این خصوص متهم دستگیر و به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

*کشف ۷۰ کیلو گرم تریاک در چالوس و نوشهر

سپس سرهنگ علیرضا ثقفی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف ۷۰ کیلو گرم تریاک در ۲ مرحله عملیات در محور هراز و شهرستان های چالوس و نوشهر خبر و گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ماموران موفق شدند، متهمان را که با ۳ دستگاه خودرو اقدام به تهیه وتوزیع موادمخدر می کردند، شناسایی کنند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی متهمان بیش از ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف شد و در این خصوص ۳ متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

ثقفی خاطرنشان کرد: در همین خصوص با شناسایی یک دستگاه خودرو در محور هراز حامل موادمخدر، ماموران عملیات ویژه با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل در عملیاتی مشترک موفق شدند، بیش از ۳۰ کیلوگرم تریاک از داخل این خودرو کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران با اشاره به دستگیری متهم در این خصوص از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضایی خبر داد.

* مرگ ۳ نفر در آب‌های ساحلی دریا در شهرستان‌های چالوس و فریدونکنار

در ادامه سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مازندران از مرگ ۳ نفر در آب‌های ساحلی دریا در شهرستان‌های چالوس و فریدونکنار خبر داد و گفت: در پی کسب خبری در ساعت ۱۵ و ۲ دقیقه روز گذشته از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق افرادی در آب‌های ساحلی شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، فردی اهل و ساکن تهران در حال غرق شدن در دریا بوده که فردی دیگری اهل وساکن کرمانشاه برای نجات وی به داخل دریا رفته و هر دو نفر دچار غرق شدگی شدند و جان باختند.

ساداتی بیان کرد: در همین خصوص در ساعت ۱۴ و ۵۸ دقیقه روز گذشته فردی حین شنا در منطقه ممنوعه دچار سانحه و غرق می‌شود، با هشدار به شهروندان از آنان خواست از شنا در مناطق ممنوعه دریا جدا خودداری شود.

*کشف ۸ کیلوگرم تریاک در بهشهر

سپس سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۸ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو پژو پارس خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان بهشهر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی 2 متهم به قاچاق موادمخدر شدند که با یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره‌ای اقدام به تهیه وتوزیع موادمخدر می‌کنند.

سرهنگ عنایتی با اشاره به هماهنگی قضائی از توقیف خودروی متهمان و دستگیری در عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیس، اضافه کرد: در بازرسی از خودروی متهمان 8 کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل ماشین خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

*کشف کشف ۱۱ کیلوگرم تریاک در قائمشهر

گفتنی است سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف ۱۱ کیلوگرم تریاک با توقیف یک دستگاه خودرو خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت افرادی جهت فروش و توزیع مواد مخدر در شهرستان قائم شهر موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: ماموران با تشکیل تیم های عملیاتی متهمان را در حین حمل مواد مخدر شناسایی و در یک عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ خادمی با اشاره به کشف ۱۱ کیلوگرم تریاک در این عملیات، خاطر نشان کرد: در این ارتباط ضمن کشف ۱۱ کیلو مواد مخدر تریاک یک دستگاه خودرو پژو پارس توقیف و ۲ نفر هم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

*کشف بیش از ۳ کیلو ۸۰۰ گرم تریاک در فریدونکنار

سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف بیش از ۳ کیلو ۸۰۰ گرم تریاک با دستگیری ۲ عامل فروش مواد مخدر خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از فعالیت ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: با هماهنگی قضایی، ماموران پلیس مبارازه با مواد مخدر این فرماندهی در یک عملیات ضربتی عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ هاشم پور از کشف بیش از ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و خاطر نشان کرد: سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*کشف 50 فقره سرقت در گلوگاه

سپس اسماعیل حسن زاده جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: به.منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح، ماموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵سارق و مالخر اموال مسروقه شدند.

حسن زاده، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۵۰ فقره سرقت داخل خودرو، منزل، سیم برق و... اعتراف کردند .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ادامه داد: توقیف ۱۰۲ دستگاه وسیله نقلیه موتوری و خودرویی متخلف از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای این طرح بوده است.

این مسوول از مشارکت مردم و دستگاه های دولتی با تاکیید بر افزایش ضریب ایمنی و امنیتی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش پلیسی را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریع با پلیس ۱۱۰در میان بگذارند و پلیس را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول